اهم اخبار

۹۹ درصد نهاده‌های دامی از گمرکات جنوب ترخیص شده اند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۹۹ درصد نهاده‌های دامی از گمرکات جنوب ترخیص شده اند. یک درصد باقیمانده به دلیل بازگرداندن یک محموله معیوب بود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از اول امسال تا کنون ۴ میلیون و ۹۲٠ هزار تن نهاده از گمرکات جنوب ترخیص و فروخته شده و مورد مصرف دام و طیور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ترخیص نهاده‌ها از گمرک تعطیلی بردار نیست و قرار نیست نهاده‌ای در گمرک باقی بماند، افزود: ۴میلیون و ۱٠٠ هزار تن نهاده در گمرک در حال ترخیص است و به میزانی که به شرکت‌های وارد کننده نهاده دامی، ارز تخصیص داده شده، نهاده ترخیص خواهد شد.

عباسی معروفان ادامه داد: دامداران سنتی و عشایر هم خارج از سامانه بازارگاه یک میلیون و ۲٠٠ هزارتن تاکنون دریافت و استفاده کردند.  ۹۹ درصد نهاده‌های دامی از گمرک ترخیص شده است و یک درصد باقیمانده به دلیل بازگرداندن یک محموله معیوب بود که در حال جایگزینی آن هستیم.

او تصریح کرد: اگر تولید کننده‌ای نهاده مورد نیاز خود را دریافت نکرده است در صورت اعلام قابل پیگیری است.

وی وفور تولید گوشت، مرغ و تخم مرغ در کشور را تامین به موقع نهاده‌ها دانست و اذعان کرد: شرکت‌های وارد کننده نهاده‌ها در صورتی که با کمبود یا نبود کالا مواجه شده اند اقدام به رفع تعهد ارزی کنند تا کالاهایشان از گمرک ترخیص شود.

حسن عباسی معروفان در خصوص گرانی کالا‌های اساسی در بازار گفت: نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه با قیمت مصوب خریداری شده اند. گران فروشی اقلام اساسی ربطی به کمبود نهاده‌های دامی ندارد، مگر نهاده‌ها گران‌تر از قیمت مصوب خریداری شده اند که کالا‌های اساسی گران‌تر نرخ مصوب فروخته می‌شود.

سرپرست خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: دستان نظارت بر توزیع اقلام اساسی اجازه گرانی و بالا‌تر از قیمت مصوب را می‌دهند و باید مسئولان بازارگاه در امور دام پاسخگو باشند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *