اهم اخبار

نایب رئیس اتحادیه باغداران: افزایش قیمت مرکبات به دلیل بارندگی های اخیر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: بارندگی‌های مکرر و محدودیت عرضه ناشی از مشکلات برداشت،نوساناتی در قیمت مرکبات ایجاد کرده‌است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران ، با انتقاد از عرضه میوه قاچاق در بازار اظهار کرد: با توجه به اقلیم ۴ فصل و پتانسیل بالای تولید محصولات کشاورزی، قاچاق میوه خیانت به تولید ملی است.

وی افزود: اگر عوامل طبیعی و حوادث غیر مترقبه در تولید رخ ندهد، نه تنها در عرضه به بازار داخل مشکلی نداریم، بلکه امکان صادرات مازاد تولید به بازار‌های هدف هم وجود دارد.

شادلو ادامه داد: با قاچاق میوه به کشور امکان ورود بیماری و آفات مختلف وجود دارد که متاسفانه در برخی مواقع در سایه فقدان نظارت دستگاه‌های مسئول این امر رخ می‌دهد که این موضوع برای کشوری که در شرایط تحریم‌های ظالمانه به سر می‌برد، مشکلات متعددی ایجاد می‌کند.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با تاکید بر عزم و اراده جدی برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق به کشور بیان کرد: با توجه به حذف یارانه نهاده‌های تولید و گرانی سموم، ورود آفات و بیماری‌ها ناشی از قاچاق میوه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور می‌زند، درحالیکه به سبب تنوع میوه داخل نیازی به واردات نیست.

شادلو در بخش دیگر اظهارات خود با بیان اینکه کمبودی در عرضه محصولات باغی نداریم، افزود: طی ماه‌های شهریور و مهر سیب، کیوی و انار برداشت و روانه سردخانه‌ها شده است و برداشت مرکبات به تازگی آغاز و تا اسفند ادامه دارد و تا رسیدن زمان برداشت انبوه مرکبات به خانوار‌ها توصیه می‌شود که در حد نیاز و مصرف روزانه خرید کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به عوامل گرانی میوه در بازار تصریح کرد: امسال علاوه بر افزایش هزینه‌های تولید، بخشی از گرانی‌ها به شرایط اقلیمی و طبیعی باز می‌گردد چرا که در چند مرحله همزمان با زمان گل دهی محصول، بارندگی‌های مکرر و تگرگ مشکلاتی ایجاد کرد به طوریکه بسیاری از تولیدات به حد انتظار نرسید، همچنین در دهه اول مهر سرمازدگی شدید و بارندگی تولید برخی محصولات باغی را دچار مشکل کرد و در شرایط فعلی که در زمان برداشت مرکبات هستیم، بارندگی‌های مکرر اجازه برداشت را نمی‌دهد که در نهایت محدود شدن عرضه، بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *