اهم اخبار

آذربایجان شرقی ؛ یکی از قطبهای کشوری تولید خیار، گوجه فرنگی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: محصولات گلخانه‌ای استان از جمله خیار، گوجه فرنگی و فلفل تولیدی در منطقه آزاد ارس هم اکنون به برند (تجاری سازی) تبدیل شد

 به گزارش صنعت غذا و کشاورزی،فتحی افزود:دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری همکاری مناسبی با ما کردند و دهکده نوآوری و فناوری را با تاسیس ۳۶ شرکت ایجاد کردیم که ۱۳ شرکت هم اکنون به دانش بنیان تبدیل شده اند.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اشتغال فارغ التحصیلان بخش کشاورزی را منوط به رونق تولید و رشد آن دانست و گفت: هم در حوزه تشکیل شرکت‌های دانش بنیان و هم جذب دانش آموختگان اقدامات خوبی انجام شد که در این راستا ۱۵۰ شرکت خدمات نظام مهندسی استان در حال تبدیل به دانش بنیان هستند.

وی برندسازی را پاشنه آشیل محصولات کشاورزی استان دانست و گفت: این استان با داشتن محصولات بی نظیری همچون پنیر لیقوان قابلیت برند شدن را دارد که حوزه بازرگانی سازمان با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت صنت و معدن وارده شده است.

فتحی با اشاره به تنوع محصولات کشاورزی استان ادامه داد: زردآلوی مرند، نخودچی ممقان، پسته و زعفران بناب از جمله محصولات مرغوب ما هستند که در حال تبدیل به برند (نام تجاری) شدن هستند./صدا و سیما

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *