اهم اخبار

آزاد شدن واردات پرتقال و نارنگی در سال فراوانی تولید به صلاح کشور نیست

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
رئیس اتحادیه باغداران با بیان اینکه واردات مرکبات به صلاح نیست، گفت:جلساتی با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شده که همچنان ادامه دارد و امیدواریم در مجوز صادرات پرتقال و نارنگی بازنگری شود.

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در مورد شرایط جدید صادارت پرتقال و نارنگی که از سوی سازمان توسعه تجارت به گمرک ارسال شده است، اظهار داشت: با توجه به فراوانی تولید محصولات باغی از جمله پرتقال و نارنگی آزاد شدن صادرات این محصولات در مقابل واردات نمی‌تواند خیلی موفق عمل کند.

وی ادامه داد: در بین کشور‌های اطراف ایران، شمال افریقا، اطراف هندوستان تولید مرکبات به صورت روان و کم هزینه انجام می شود و حتی در نظر گرفتن جایزه صادراتی نیز بعید است، بتواند موفق عمل کند. همچنین با واردات امکان ورود بیماری‌های ناشناخته به کشور نیز وجود دارد. باتوجه به همه این مسائل با وزارت کشاورزی جلساتی برگزار شده و نظرات خود را در این زمینه اعلام کرده‌ایم که موافق صادرات و در مقابل واردات نیستیم.

رئیس اتحادیه باغداران در پایان گفت: به طور کلی واردات به صلاح کشور نبوده و با توجه به اینکه جلسات هنوز ادامه دارد، امیدواریم این تصمیم مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش تسنیم،‌علی خلج سرپرست دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران با ارسال نامه‌ای به گمرک و مناطق آزاد کشور شرایط واردات پرتقال و نارنگی به کشور را اعلام کرد.بنابراین صادرات کنندگان پرتقال و نارنگی درجه یک و دو در سالجاری مجازند به ازای هر ۳ کیلوگرم صادرات این محصولات یک کیلوگرم پرتقال و نارنگی خارجی وارد کنند.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده که پیش از این وزیر جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد با عنایت به اینکه دو محصول تولید داخل پرتقال و نارنگی در سالجاری افزایش داشته و این موضوع باعث مازاد عرضه و افت قیمت در بازار شده است لذا صادر کنندگان پرتقال و نارنگی درجه (یک و دو) در سالجاری مجاز هستند به ازای هر ۳ کیلوگرم صادرات یک کیلوگرم پرتقال و نارنگی از ۱۵ اردیبهشت‌ماه تا ۱۵ شهریور سال ۹۶ با رعایت قوانین و مقرارت وارد نمایند.

سمیه براتی

نویسنده

سمیه براتی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *