اهم اخبار

آمادگی ایران با فائو در مدیریت و کنترل ملخ صحرایی و بومی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس سازمان حفظ نباتات کشور بر آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های مشترک با فائو در راستای پایش و مدیریت ملخ صحرایی و انجام بررسی کارایی روش‌های نوین کنترل ملخ‌های بومی در مناطق مختلف کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از وزارت جهاد کشاورزی، حسین رنجبراقدم در دیدار با نماینده ج.ا.ایران در فائو به بحث و تبادل نظر در خصوص استفاده بهینه از ظرفیت‌های این دفتر در جهت توسعه اهداف سازمان حفظ نباتات کشورمان پرداختند.

رنجبراقدم در نشست با شوقی‌الدبعی و ماجدالکاهکی از اعضای بخش ملخ و آفات و بیماری فرامرزی فائو، موضوعات مهمی از قبیل توسعه همکارهای فی‌مابین در راستای پایش و مدیریت ملخ صحرایی و انجام بررسی کارایی روش‌های نوین کنترل ملخ‌های بومی در مناطق مختلف کشور و آمادگی ایران برای اجرای پروژه‌های مشترک در همین راستا، سوآک و LCC را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

رییس سازمان حفظ نباتات ایران به همراه معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان در نشست با افسر منطقه‌ای و نماینده فائو در ج. ا. ایران، در خصوص تصویب پروژه‌های TCP برای سرخرطومی حنایی خرما، پیرو بازدید نمایندگان فائو از نخلستان‌های استان‌های فارس و کرمان در اسفند ماه سال گذشته به بحث و گفت و گو پرداختند.

طرف ایرانی همچنین با رئیس هفدهمین کمیسیون موازین بهداشت گیاهی کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات – فائو رم – ایتالیا دیدار و گفتگو کرد.

رنجبراقدم به همراه جلیلی‌مقدم در این سفر، از مجموعه VITRO Plant یکی از بزرگترین مراکز بین‌المللی کشت بافت‌ و تولید کننده و صادر کننده نهال و اندام‌های تکثیری گیاهان به کشورهای مختلف که در شهر سزنا ایتالیا واقع است، بازدید کرده و فرآیند تولید گیاهان، از کشت بافت‌ تا تولید نهال، بررسی و ارزیابی و تحلیل خطر آلودگی به عوامل خسارتزای گیاهی و چگونگی کنترل و مدیریت آنها در هر مرحله با حضور متخصصان و کارشناسان مجموعه ویتروپلنت مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

رییس سازمان حفظ نباتات ایران به همراه مریم جلیلی‌مقدم معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان در هفدهمین کمیسیون موازین بهداشت گیاهی، کنوانسیون بین‌المللی حفظ نباتات، فائو که در رم ایتالیا برگزار شد، حضور یافتند و در این مراسم که با حضور نمایندگان کشورهای عضو کنوانسیون بین‌المللی فائو برگزار شد، به ایراد سخنانی پرداختند.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *