اهم اخبار

آینده کشاورزی در گرو آموزش است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم لازم است بهره‌بردار از دانش، علم و فناوری کافی برخوردار باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سیدمجتبی خیام‌نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی گفت: این سازمان متولی اصلی هدایت ظرفیت‌های کشور به سوی دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی است. ظرفیت دانش‌بنیان ها در خدمات رسانی به بخش کشاورزی سرعت یابد و مهمترین مؤلفه برای دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان به ویژه حوزه دانش‌بنیان شدن کشاورزی نیروی انسانی است.

وی با بیان این که مجموعه کم نظیری از حیث برخورداری نیروی انسانی توانمند در بخش سازمان تحقیقات وجود دارد، گفت: وجود دو هزار عضو هیأت علمی سرمایه بزرگی است که لازم است از این ظرفیت مهم استفاده شود. همچنین برنامه‌ریزی برای آموزش ۷۰ هزار نیرو در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و آموزش کارکنان برای مأموریت در بخش‌های مختلف وظیفه آموزش و ترویج است.

رئیس سازمان تات، توجه به بهره‌بردار را در آموزش کشاورزی برای دانش‌بنیان شدن مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر بخواهیم به امنیت غذایی پایدار دست یابیم لازم است بهره‌بردار از دانش، علم و فناوری کافی برخوردار باشد و این رسالتی است که آموزش و ترویج باید انجام دهد.

وی ارتقای سطح دانشی را برای افزایش اثربخشی آموزش کشاورزی خواستار شد و افزود: امروز دانش بشر هر ۶ ماه دو برابر می‌شود و این مفهوم است که باید دانش را بروز کنیم تا بتوانیم انتقال دانش را به مخاطب انتقال دهیم و در این راستا انتظار می‌رود اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد تا بتوانیم ارتقای سطح دانش در حوزه کشاورزی را با کمک یکدیگر رقم بزنیم.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *