اهم اخبار

اجرای الگوی کشت بر اساس تحقیقات روی۶۶ محصول زراعی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رییس بخش تحقیقات خاک و ارزیابی اراضی در موسسه تحقیقات خاک و آب گفت: مطالعات روی ۶۶ محصول زراعی و باغی در پهنه ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، میرناصر نویدی، رئیس بخش تحقیقات خاک و ارزیابی اراضی در مؤسسه تحقیقات خاک و آب در گفت و گویی رادیویی درباره الگوی کشت گفت: در اجرای الگوی کشت موضوعی که مؤسسه تحقیقات خاک و آب درگیر آن است استفاده بهینه و پایدار از منابع اراضی با نگاه توأمان به افزایش و پایداری درآمد کشاورزان است.

وی افزود: در این راستا یکی از داده‌های اصلی و پایه این کار که همان مطالعات تناسب اراضی و داده‌های حاصل از آن باشد بر عهده مؤسسه تحقیقات خاک و آب است. به زبان ساده تناسب اراضی استفاده از اطلاعات داده‌های مربوط به خاک؛ اقلیم، گیاه و سایر جنبه‌های خصوصیات اراضی است که در پردازش ما به این نکته می‌رسیم که یک محدوده مشخصی از اراضی دارای چه قابلیت‌ها و چه محدودیت‌هایی برای کشت ما دارند.

وی ادامه داد: فعالیتی که مؤسسه انجام داده طی تفاهم نامه‌ای که با معاونت زراعت داشته برای ۶۶ محصول زراعی و باغی در پهنه ۶.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی که تحت کشت آبی بود مؤسسه تحقیقات خاک و آب مطالعه را انجام داده و اطلاعات پایه الگوی کشت را در اختیار متولیان امر قرار داده است.

این کارشناس حوزه خاک و آب تصریح کرد: بخش مهم دیگری در حوزه الگوی کشت بررسی نیاز آبی گیاه و فراهم کردن آب موجود در عرصه‌هایی است که ما تناسب اراضی انجام داده ایم. در نهایت هم اطلاعات حاصل شده از محاسبات در اختیار متولیان امر و برنامه ریزان قرار خواهد گرفت.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: صداوسیما

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *