اهم اخبار

احتمال هجوم‌ ملخ صحرایی به برخی استان‌های جنوبی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: بنابر هشدار فائو احتمال حمله ملخ به برخی استان‌های جنوبی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ، از احتمال هجوم ملخ صحرایی به برخی استان‌های جنوبی خبر داد و گفت: بنابر هشدار سازمان فائو مبنی بر باد‌های نسبتا قوی در شبه جزیره عربستان، ملخ‌ها از قسمت جنوبی به بخش مرکزی و از قسمت مرکزی به شمال شبه جزیره منتقل می‌شوند که با این وجود احتمال حمله به استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان وجود دارد.

حمله سراسری ملخ از اواخر دی به کشور

وی افزود: با توجه به احتمال حمله ملخ به استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان آماده باش داده‌ایم و این استان‌ها ردیابی ملخ را آغاز کرده‌اند، حال باید منتظر ماند و دید که تا پایان هفته چه اتفاقی می‌افتد.

معین ادامه داد: در هفته اول آبان در منطقه بشاگرد استان هرمزگان، ۴۴ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه از لحاظ اعتبار و امکانات در شرایط مناسبی قرار داریم، گفت: تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به استان‌ها تزریق شده است و البته ۵ میلیارد تومان دیگر شروع به تزریق خواهیم کرد که تا پایان هفته و اوایل هفته آینده به دست استان‌ها می‌رسد که با این وجود برای خرید سم، سم پاش و هزینه‌های مربوط مشکل اعتبار نداریم.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: در شرایط نرمال از اواخر دی و اوایل بهمن حمله اصلی و سراسری از شبه جزیره عربستان به سمت ایران آغاز می‌شود، بدین منظور آمادگی‌های لازم از نظر امکانات، سم پاش، هواپیما و آموزش انجام شده است.

سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به یک‌میلیون هکتار می‌رسد

او با بیان اینکه مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به یک‌میلیون هکتار می‌رسد، گفت: در مبارزه ملخ صحرایی عدم قطعیت داریم چرا که هجوم ملخ به شدت باد بستگی دارد، به طوری که اگر شدت باد کم باشد، جمعیت کمتر و با افزایش شدت باد جمعیت قابل توجهی به کشور منتقل می‌شود.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی در پایان با بیان اینکه سال گذشته در اسفند حمله سراسری ملخ صحرایی آغاز شد، تصریح کرد: با توجه به افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در شبه جزیره عربستان و شرق آفریقا، امسال شرایط زودتر آغاز می‌شود و هم اکنون همه امکانات برای مبارزه کفاف می‌دهند.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *