اهم اخبار

احداث دامداری ۳۰۰۰ رأسی در منطقه محروم توسط بنیاد مستضعفان

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مقام مسئول بنیاد مستضعفان گفت: احداث یک دامداری با ظرفیت ۳ هزار راس دام در منطقه محروم هفشجان از توابع چهار محال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عظیم رجایی با اشاره به سیاست این بنیاد برای سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، از آغاز روند احداث دامداری ۳ هزار راس مولد در منطقه محروم استان چهار محال و بختیاری خبر داد.

وی گفت: گاوداری واحد سیرک واقع در شهرستان هفشجان در زمینی به مساحت ۷۰ هکتار و توسط شرکت قیام اصفهان اجرا می‌شود و با تکمیل این واحد، برای ۱۱۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۰۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد خواهد شد که نقش موثری در توسعه کسب و کارهای مرتبط با دامپروری در این منطقه محروم خواهد داشت.

مدیر عامل هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان محصول اصلی این گاوداری را شیر خام اعلام کرد و افزود: واحد سیرک با برآوردهای صورت گرفته سالانه حدود ۴۰ هزار تن شیر خام تولید می کند و سایر محصولات آن شامل تلیسه باردار، گوساله نر و دام کشتارگاهی، دام داشتی و کود خواهد بود.

رجایی هزینه اجرای این پروژه را حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: احداث گاوداری واحد سیرک حدود ۳۶ ماه به طول می انجامد و یک دوره بهره برداری ۱۲ ساله برای آن پیش بینی شده است.

به گفته وی با بهره برداری از این مجموعه و سایر پروژه های درحال اجرا، تولید روزانه این گروه به بیش از دو هزار تن شیر خام خواهد رسید.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *