اهم اخبار

اروپا چگونه از کشاورزان داخلی حمایت می کنند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

برخی کشورهای اروپایی به دلیل حمایت از کشاورزان داخلی واردات غلات از اوکراین را ممنوع یا محدود می کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از راشاتودی، وزیر مجارستان درباره دلایل ممنوعیت واردات از اوکراین اعلام کرد: واردات محصولات کشاورزی ارزان از این کشور به تولید داخلی کشاورزان مجارستان آسیب می زند.

ایستوان ناگی اعلام کرد: قیمت گندم در مجارستان در سایه واردات ارزان از اوکراین تا ۳۷ درصد کاهش یافته  و باعث شده درآمد کشاورزان داخلی به شدت کاهش یابد.

سال گذشته اتحادیه اروپا تعرفه واردات غلات از اوکراین را لغو کرد تا محصولات این کشور جنگ زده به سایر کشورها ارسال شود اما نهایتا این غلات عمدتا به کشورهای اروپای شرقی رفت و قیمت در این منطقه را به شدت کاهش داد.

وزیر کشاورزی مجارستان توضیح داد: تا حدود زیادی صادرات دریایی این کشور بهتر شده اما صادرات زمینی به اهداف اولیه خود نرسیده است در سایه این واردات ارزان از اوکراین بود که تولید کنندگان دانه روغنی و غلات این کشورها خسارت قابل توجهی دیدند.

اکنون کشاورزان لهستان، مجارستان، اسلواکی و بلغارستان اعلام کرده اند که  به دلیل مازاد محصولات اوکراینی خسارت زیادی دیده اند در پی این مسائل لهستان اولین کشوری بود که محدودیت های موقتی را برغلات و دانه های روغنی و نیز برخی دیگر از محصولات کشاورزی اوکراین در روز شنبه اعمال کرد و مجارستان نیز روز یکشنیه از این روند پیروی کرد.

وزیر کشاورزی لهستان گفت: قیمت گندم خوراکی بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل ۲۷ درصد و قیمت ذرت خوراکی ۲۳ درصد کمتر از سال قبل است.

بر اساس این گزارش واردات غلات مجارستان از اوکراین سال گذشته به ۲٫۵ میلیون تن افزایش یافت در حالی که سالهای قبل این رقم بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تن بود.

ماه گذشته، نخست وزیر بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی خواستار اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد بازگرداندن تعرفه های واردات از اوکراین شدند.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: راشاتودی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *