اهم اخبار

استفاده از دانش روز و کارشناسان خبره اهداف اصلی انجمن خبرگان کشاورزی است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیئت مدیره خبرگان کشاورزی اعلام کرد: از اهداف اصلی انجمن خبرگان کشاورزی، استفاده از دانش روز و کارشناسان خبره است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا وکشاورزی، به نقل از پات مهندس احمد خزاعی رئیس هیئت مدیره خبرگان کشاورزی ضمن اشاره به سابقه فعالیت تولیدی چهل و یک ساله اش در بخش کشاورزی  گفت: در روستای احمدآباد خزاعی از توابع شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی به عنوان یک تولید کننده تکنولوژی وارد روستا کردیم و در حوزه بذر آزمایشگاه کشت بافت ایجاد شد و یک گلخانه هیدرویونیک نیز تاسیس کردیم.

وی با اشاره به تاسیس یک سردخانه ۱۴ هزار تنی برای نگهداری بذر سیب زمینی از ساخت یک آزمایشگاه کیفیت شیر نیز خبر داد و گفت:علاوه بر این سطح زراعی زیر کشت این روستا در طی این سالها از ۱۰۰ هکتار به ۲۵۰۰ هکتار افزایش یافته است.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله وظایف  خبرگان کشاورزی می توان به   ترویج کشاورزی ؛ از بین بردن فقر ؛ بالا بردن عملکرد تولید محصول در هکتار و اشتغالزایی  در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت:استفاده از دانش روز و کارشناسان خبره هدف اصلی انجمن خبرگان کشاورزی است و در این راستا خبرگان کشاورزی  برنامه هایی در زمینه شناسایی و رصد مدیران فعال در بخش خصوصی و دولتی و همکاری با آنان همچنین بهره مندی از  نخبگان و اساتید  بخش کشاورزی و افراد با تجربه بومی و تدوین دستورالعمل اجرایی برای پیشبرد اهداف بخش کشاورزی و نیز همکاری با وزارت جهاد کشاورزی برای هم افزایی به منظور تولید بهینه در دستور کار خود دارد.

مهندس خزاعی در ادامه گفت:خبرگان بخش کشاورزی باید تلاش کند تا سهم قابل توجهی از درآمد ارزی کشور به بخش کشاورزی و خرید ادوات و مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص داده شود ضمن این  که اصلاح قوانین با تعامل سازنده با اعضای کمیسیون کشاورزی و دستگاه های وابسته ممکن و میسر است.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *