اهم اخبار

اعطای نهمین نشان ایمنی و سلامت به زرماکارون

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

همایش ملی روز جهانی غذا با حضور دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر اصغری رییس سازمان غذا و دارو و جمعی از مسئولین کشور در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

 

به گزارش اگروفودنیوز؛ دکتر مفید در ابتدای این مراسم ضمن تاکید بر حفظ امنیت غذایی در نقاط مختلف جهان گفت: ایمنی غذایی وابسته به تولید مواد اولیه، محصول، بسته بندی و توزیع است و ضعف در هر کدام از این بخش ها می تواند باعث بروز بیماری های خطرناک مرتبط با غذا و در نتیجه مخارج تامین دارو شود.

مدیر کل امور غذایی، بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو گفت: تلاش در حوزه تامین و تجهیز زیرساخت های صنایع غذایی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران در حال انجام است.

دکتر غلامرضا اصغری نیز ضمن یادآوری عزم جهانی در مبارزه با گرسنگی بیان داشت: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می کنیم که از نعمت های متعددی از جمله محصولات کشاورزی برخوردار است و با وجود توانمندی نسبی در جامعه به جرأت می توان گفت هیچ کس برای گرسنگی جان نمی دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای من باعث افتخار است در همین کشور از مجموعه های صنایع غذایی در بخش خصوصی بازدید داشته ام که به لحاظ برخورداری از تکنولوژی و فناوری، تمام سطوح کیفیت جهانی را دارا هستند. سرمایه گذاری های مهمی در این زمینه صورت گرفته است که ما را امروز در لیست صادرکنندگان صنایع غذایی در جهان قرار داده است و این تلاش مدیرانی است که در بخش خصوصی فعال هستند.

دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه این مراسم با اشاره به انجام تحقیقات علمی در صنعت غذا گفت: باعث افتخار است که بسیاری از مجتمع های صنایع غذایی در کشور به روز هستند و از از فناوری های حال حاضر جهان استفاده می کنند.

دکتر قاضی زاده هاشمی نیز در همایش روز جهانی غذا با اعلام آمارهای رسمی فائو مبنی بر افزایش ۶۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی برای از بین بردن گرسنگی در جهان گفت: افزایش راندمان تولید مواد غذایی، استفاده از به روزترین تکنولوژی ها و همکاری صنایع غذایی در بخش خصوصی برای رسیدن به این هدف لازم است.

وزیر بهداشت گفت: تولید محصولات سلامت محور تنها با توجه و حمایت از ظرفیت های داخلی و حمایت از تولیدکنندگان صنایع غذایی کشور محقق می شود که این کار از اولویت های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

در پایان این مراسم از شرکت صنعتی زرماکارون به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان و تأمین غذای ایمن و سالم در تمامی مراحل زنجیره غذایی تقدیر بعمل آمد و نشان ایمنی و سلامت از سوی سازمان غذا و دارو اهدا شد

 

برای دیدن اخبار بیشتر از شرکت صنعتی زر ماکارون در پایگاه خبری اگروفودنیوز اینجا را کلیلک کنید

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *