اهم اخبار

افزایش دو برابری عملکرد گندم دیم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت های بخش تحقیقات در ایجاد امنیت غذایی پایدار در کشور، گفت: با کارهای تحقیقاتی عملکرد گندم دیم دو برابر شده است و تحقیقات رفع مشکل شوری و فرسایش خاک انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از فارس؛ سید مجتبی خیام نکویی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در پاسخ به اینکه ریشه برخی از مشکلات آب و خاک کشور به بخش تحقیقات بر می گردد، سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی چه کمکی می تواند در این بخش بکند و  چه کارهایی را انجام داده است، افزود: موسسه تحقیقات آب و خاک از زیر مجموعه های این سازمان روی مشکل آب و خاک کشور متمرکز شده و پروژه هایی را با هدف برطرف کردن معضل بخش اجرا انجام می دهد که رفع شوری و فرسایش، تقویت بازدهی خاک و افزایش بهره وری  از آن جمله است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: پژوهشکده حفاظت آب و خاک هم در حوضه های آبخیز و آبخوانداری و حفاظت خاک تحقیق و پژوهش انجام می د هد.

خیام نکویی در پاسخ به اینکه بر اساس اعلام سازمان خواروبار جهانی امنیت غذایی در ۴۰ سال آینده کاملا بر پایه تحقیق و پژوهش استوار خواهد بود آیا سازمان با این نگاه همسو است؟ گفت: این امر اجتناب ناپذیر است و و کارهای سازمان نیز مبتنی بر تحقیقات پایه ای و کاربردی  است، سازمان تحقیقات ظرفیت های خوبی دارد اما انتظار  داریم، ۴۰۰۰ هیئت علمی دانشگاه های حوزه کشاورزی هم به ما بپیوندند که در این صورت هم افزایی خواهد داشت و قرار است این کار انجام شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این باره که کار ملموسی که در زمینه افزایش تولید و بهره وری تاثیر گذاشته چه بوده است، گفت: در استان گلستان پروژه زهکشی به کمک معاونت آب و خاک انجام شد که عملکرد محصول گندم دیم را از یک به دو تن افزایش داد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: فارس

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *