اهم اخبار

افزایش قیمت خوراک دام در بازارهای جهانی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

امروز قیمت ذرت که اصلی‌ترین خوراک دام محسوب می‌شود، در بازارهای جهانی ۱٫۲۵ دلار افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز قیمت ذرت در بازارهای جهانی ۱٫۲۵ دلار در هر بوشل افزایش یافت و به قیمت ۳۳۶٫۲۵ دلار معامله شد. 

اما امروز قیمت گندم به عنوان استراتژیک‌ترین محصول جهان با کاهش ارزش مواجه شد و هر بوشل از این محصول با ۶ دلار کاهش به قیمت ۵۳۳٫۵ دلار معامله شد. 

براساس این گزارش، ‌قیمت محصولات دیگری مانند قهوه، پنبه و دام زنده هم با افزایش هاییی به ترتیب ۲۳ دلار، ۳۵ سنت و ۵۰ سنت مواجه شدند. 

به گزارش فارس، ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان خوراک دام و طیور در جهان محسوب می‌شود و ۷۵ درصد نیاز خود را وارد می‌کند. هرگونه نوسان قیمت در بازارهای جهانی می‌تواند در قیمت داخل هم مؤثر باشد. ۷۵ درصد قیمت محصولات پروتئینی وابسته به خوراک دام و طیور است. سال گذشته ایران بیش از ۴ میلیارد دلار انواع خوراک دام و طیور وارد کشور کرد. 

همچنین ایران سالانه ۱۵۰ هزار تن گوشت وارد کشور می‌کند و نوسان قیمت در بازارهای جهانی می‌تواند در قیمت داخل تأثیرگذار باشد. اگرچه دولت با پرداخت ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تلاش می‌کند قیمت داخل را بی‌تأثیر نگه دارد، اما به هر حال باعث خروج ارز بیشتری از کشور می‌شود.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *