اهم اخبار

افزایش قیمت محصولات بزرگترین شرکت گوشت آمریکا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت آمریکایی تایسون فودز، چشم انداز فروش کل سال خود را افزایش داد زیرا افزایش قیمت گوشت باعث شد درآمد سه ماهه این شرکت بالاتر از انتظارات باشد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز؛ تایسون، بزرگترین شرکت گوشتی ایالات‌متحده از نظر فروش اعلام کرد که قیمت‌ها را برای جبران افزایش هزینه‌های نیروی کار و کالاهایی مانند خوراک حیوانات افزایش داده است. در سطح جهانی، قیمت مواد غذایی در ماه مارس به رکورد بالایی رسید زیرا جنگ در اوکراین باعث اختلال در حمل‌ونقل غلات مورد استفاده برای خوراک شده است.

دانی کینگ، مدیرعامل تایسون اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت گاو برخی از مصرف‌کنندگان را مجبور به خرید کمتر می‌کند، اگرچه تقاضای کلی گوشت همچنان قوی است. او به خبرنگاران گفت: زنجیره تامین و مصرف‌کننده نسبت به آنچه که ما در آن مدل‌سازی کرده بودیم با عدم انعطاف مواجه شده است.

سهام با تضعیف بازار گسترده تر، به بالاترین حد یک هفته‌ای و به ۲.۲ درصد رسید. تایسون فروش سالانه ۵۲ تا ۵۴ میلیارد دلاری را پیش‌بینی کرده بود که بالاتر از تخمین قبلی خود برای محدوده بالای ۴۹ تا ۵۱ میلیارد دلار بود و تحلیلگران به طور متوسط ۵۱.۷۹ میلیارد دلار انتظار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، این شرکت مستقر در آرکانزاس همچنین پیش‌بینی خود را برای حاشیه سود واحد گوشت گاو به ۱۱ تا ۱۳ درصد افزایش داد. این شرکت گفت که میانگین قیمت گوشت گاو تایسون در سه ماهه منتهی به دوم آوریل ۲۳.۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است و قیمت مرغ ۱۴.۴ درصد و قیمت گوشت خوک ۱۰.۸ درصد افزایش یافت.

مایکل لاوری، تحلیلگر ارشد گفت: با نگاهی به آینده، نگرانی‌هایی در مورد اجتناب مصرف‌کنندگان از گوشت و یا کاهش معاملات داریم. کینگ گفت که هزینه‌های این شرکت برای گوشت گاو ۲۳ درصد و برای غلات ۲۰ درصد افزایش یافته است. به گفته این شرکت، قیمت بالاتر غلات، صورتحساب خوراک سه ماهه در تجارت مرغ تایسون را ۱۰۰ میلیون دلار نسبت به سال قبل افزایش داد.

فروش سه ماهه از ۱۱.۳۰ میلیارد دلار در سال گذشته به ۱۳.۱۲ میلیارد دلار افزایش یافت که بیش از انتظار ۱۲.۸۵ میلیارد دلار بود. سود تعدیل شده هر سهم ۲.۲۹ دلار بود که نسبت به ۱.۳۴ دلار در سال گذشته و بالاتر از برآوردهای ۱.۹۱ دلار بود.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *