اهم اخبار

افزایش قیمت نان تخلف است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

هاشمی گفت: با توجه به پرداخت یارانه از سوی دولت، قیمت خرید تضمینی گندم بر نرخ نان تاثیری ندارد، بنابراین افزایش قیمت نان تخلف است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۷۵۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان از ۵ استان‌ جنوبی کشور خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در پرداخت مطالبات گندمکاران نداریم، افزود: پرداخت مطالبات گندمکاران تاکنون پس از طی پروسه اداری و ثبت در سامانه به حساب کشاورزان واریز می شود که با این وجود مشکلی وجود ندارد. 

هاشمی ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که امسال تولید گندم به ۱۲ میلیون تن و خرید تضمینی به ۸ میلیون تن همانند سال قبل برسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه برای تامین گندم‌ مورد نیاز داخل نیازی به واردات نداریم، گفت: برای تامین ذخایر استراتژیک ۱.۵ میلیون تن گندم‌ باید از طریق واردات تامین شود.

وی درباره تاثیر کاهش بارندگی و خشکسالی بر تولید گندم بیان کرد: با توجه به کمبود بارندگی و خشکسالی برخی مزارع دیم استان خوزستان آسیب دیده اند، اما هر سالی که مزارع دیم آسیب ببیند، مزارع آبی این کمبود تولید را جبران می کند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پایان درباره تاثیر نرخ خرید تضمینی گندم بر قیمت نان تصریح کرد: با توجه به پرداخت یارانه از سوی دولت، قیمت خرید تضمینی بر نرخ نان تاثیری ندارد و ارگان های مربوط باید نظارت کنند تا تخلفی رخ ندهد.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *