اهم اخبار

افزایش ۱۱۶ درصدی واردات برنج و ۲۰۷ درصدی واردات روغن خام+ جدول

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

میزان واردات برنج و روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در ۵ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۱۶ و ۲۰۷ درصد به لحاظ وزنی افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۷ به میزان ۸۷ هزار و ۳۰۰ تن گندم به ارزش ۷۹ میلیون و ۱۰۰ هزار یورو گندم  توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به کشور وارد شده اما در ۵ ماهه ابتدای امسال گندمی وارد کشور نشده است. 

میزان واردات برنج در ۵ ماهه اول سال ۱۳۹۷ به میزان ۴۷ هزار تن و  به ارزش ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بوده  و میزان واردات این محصول کشاورزی در ۵ ماهه ابتدای امسال به میزان ۱۰۱ هزار و ۶۰۰ هزار تن  به ارزش ۸۳ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بوده که این ارقام حکایت از رشد ۱۱۶ درصدی واردات برنج به لحاظ وزنی  و ۹۷ درصدی واردات این کالا از نظر ارزشی  در ۵ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را توسط شرکت بازرگانی دولتی  ایران داشته است. 

این گزارش می‌افزاید: واردات روغن خام توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در ۵ ماهه ابتدای سال گذشته ۹۴ هزار و ۷۰۰ تن به ارزش ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و واردات این محصول در ۵ ماهه ابتدای امسال ۲۹۱ هزار و ۱۰۰ تن به ارزش ۱۹۸ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو بوده که این محصول در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۲۰۷ درصد و به لحاظ ارزشی ۲۳۹ درصد رشد داشته است. 

شکر هم در ۵ ماهه اول امسال ۵۷۰ هزار و ۵۰۰ تن به ارزش ۱۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن توسط شرکت بازرگانی دولتی وارد کشور شده اما در ۵ ماهه سال ۱۳۹۷ این محصول توسط این شرکت دولتی واردات نداشته است. 

واردات کالاهای اساسی شرکت بازرگانی دولتی ایران در ۵ ماهه ۹۸ و ۹۷

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *