اهم اخبار

افزایش ۵۰ درصدی تقاضا برای خرید صیفی جات از ۲۵ فروردین

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوانی عرضه، قیمت میوه و صیفی در ماه رمضان نوسان محسوسی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار از کاهش قیمت برخی اقلام میوه و صیفی خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر کیلو پرتقال در میدان مرکزی ۸  تا ۱۱ هزار تومان و سیب ۵ تا ۱۲ هزار تومان بوده که نسبت به روزهای اخیر یک هزار تومان کاهش داشته است.

او افزود: هم اکنون هر کیلو سیب زمینی با افت یک هزار تومانی نسبت به روزهای قبل در میدان مرکزی با نرخ ۲ هزار تومان و پیاز یک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

پرتقال۸  تا ۱۱ هزار تومان
سیب۵ تا ۱۲ هزار تومان
سیب زمینی۲ هزار تومان
پیازیک هزار تا یک هزار و ۵۰۰ تومان

دارایی نژاد ادامه داد: در حال حاضر صیفی جات نظیر ملون، هندوانه و خربزه شیرازی به دست آمده و سرمازدگی اخیر تولید گوجه سبز و زرد آلو شهریار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو هندوانه در میدان مرکزی را ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، ملون را ۷ تا ۹ هزار تومان، چغاله بادام را ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، گوجه سبز را ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان، توت فرنگی کرج را ۴۰ هزار تومان، توت فرنگی گلستان را ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و توت فرنگی سنندج را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد.

هندوانه۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان
ملون۷ تا ۹ هزار تومان
چغاله بادام۲۰ تا ۳۰ هزار تومان
گوجه سبز۴۰ تا ۹۰ هزار تومان
توت فرنگی کرج۴۰ هزار تومان
توت فرنگی گلستان۴۰ تا ۴۵ هزار تومان
توت فرنگی سنندج۳۰ هزار تومان

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی از کاهش ۵۰ درصدی تقاضا خبر داد و گفت: با توجه به افت تقاضا از سوی خانوارها، میزان خرید مغازه‌داران ۵۰ درصد کاهش یافته است.

قیمت میوه و صیفی در ماه رمضان نوسان محسوسی ندارد

او با اشاره به اینکه اقلام میوه و صیفی در ماه رمضان افزایش محسوسی ندارد، بیان کرد: همه ساله تقاضا برای خرید خیار، گوجه فرنگی، سبزی و کاهو در ماه رمضان افزایش می‌یابد و همواره پیش بینی می‌شود که از ۲۵ فروردین تقاضا برای خرید این اقلام ۵۰ درصد بالا رود.

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی با بیان اینکه بازار میوه در آرامش به سر می‌برد، گفت: با توجه به فراوانی بار اجازه افزایش قیمت بی رویه را نمی‌دهیم تا مردم در تامین‌ مایحتاج‌شان دچار مشکل نشوند.

قیمت هر کیلو موز در میدان مرکزی ۲۸ هزار تومان

دارایی نژاد قیمت کنونی هر کیلو موز در میدان مرکزی را ۲۲ تا ۲۸ هزار تومان اعلام‌کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که قیمت موز به ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان کاهش یابد، همچنین با ورود ۱۵ کانتینر آناناس، قیمت هر کارتن ۲۰۰ هزار تومان افت داشته است به طوری که از کارتنی ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان به کارتنی ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *