اهم اخبار

افزایش ۸۲ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

از ابتدای فصل صید تا دهم فروردین ماه سال جاری، مقایسه آماری نشان از افزایش ۸۲ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر دارد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اعلام این مطلب گفت: از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی تا دهم فروردین ماه سال جاری ۵ هزار و ۹۰۰ تن از این گونه صید شده است که در مقایسه با مدت مشابه گذشته از رشد ۸۲ درصدی برخوردار است.

عباسپور نادری افزود: افزایش صید ماهیان استخوانی به تفکیک استانی شامل افزایش ۶۹ درصدی در استان گیلان با صید ۲ هزار و ۳۹۸ تن، افزایش ۹۸ درصدی در مازندران با صید ۳ هزار و ۳۲۳ تن و افزایش ۴۲ درصدی در استان گلستان با صید ۲۷۸ تن را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: ماهی کفال از افزایش در میزان صید برخوردار بوده است به گونه‌ای که امسال ۳ هزار و ۸۰ تن ماهی کفال صید شد که در مقایسه با صید سال گذشته که هزار و ۲۲۲ تن بوده از افزایش ۱۵۲ درصدی برخوردار است.

نادری همچنین ادامه داد: سال گذشته هزار و ۶۸۳ تن ماهی سفید صید شد که این رقم در سال جاری به ۲ هزار و ۶۱۲ تن رسیده است که از افزایش ۵۵ درصدی برخوردار است.

مدیرکل دفتر مدیریت امور صید و صیادی افزود: سرانه صید شرکت‌های تعاونی پره به طور متوسط در سه استان ۵۰.۴ تن است که نسبت به مدت مشابه گذشته ۸۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *