اهم اخبار

امام جمعه کاشان در بازدید از شرکت باریج اسانس: مردم با خرید کالاهای ایرانی به تولید محصولات داخلی رونق بخشند

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: مردم با خرید کالاهای ایرانی و حمایت از صنعتگران به تولید محصولات در کشور رونق دهند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از روابط عمومی شرکت باریج اسانس کاشان آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در بازدید از این شرکت، تولید را از جمله ضرورت‌های مهم کشور دانست و افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران در نبرد اقتصادی به دنبال ناکارآمد جلوه دادن این نظام مقدس در جهان هستند.

وی با اشاره به نام‌گذاری‌های سال در بیش از یک دهه گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: در این نام‌گذاری‌ها تاکید معظم‌له بر توان و تولید داخلی و ایجاد اشتغال در کشور بوده است.

امام جمعه کاشان نام‌گذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» توسط رهبر فرزانه انقلاب را تدبیری هوشمندانه بیان کرد و گفت: این مهم نشانگر دغدغه و نگاه آسیب‌شناسانه ایشان به مسائل اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه تولید هرگونه محصول و ایجاد اشتغال تیری به چشم دشمن است، تاکید کرد: شعار «ما می‌توانیم» باید در جامعه تبیین، نهادینه و به یک باور و فرهنگ عمومی تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تربیت نیروی کارآمد در جامعه را یادآور شد و تصریح کرد: نیروی انسانی کارآمد در جامعه بیکار نمی‌ماند و اگر می‌خواهیم مشکل اشتغال در کشور برطرف شود باید نیروی کارآمد، متعهد، مجرب و با انگیزه تربیت شوند تا در عرصه تولید نقش آفرینی کنند.

آیت‌الله سلیمانی در خصوص صادرات محصولات شرکت باریج اسانس به کشورهای مختلف جهان و از جمله چین نیز گفت: این مهم بیانگر رشد علمی و برخورداری این شرکت از نیروی های کارآمد و توانمند است.

آیت‌الله سلیمانی با ابراز خرسندی از جایگاه شرکت باریج اسانس در داخل و خارج از کشور ، یادآورشد: به برکت انقلاب اسلامی، ایران بدون هیچ واهمه‌ای به سمت پیشرفت و توسعه در جهان گام برمی‌دارد که البته این مهم نیازمند همت و تلاش‌ مضاعف برای برطرف کردن مشکلات و موانع تولید در کشور است.

ایشان با گرامیداشت یاد و خاطره مهندس حسین حجازی، حسن نیت مرحوم حجازی و میراث‌داری فرزندان را ستودند و گفت: فرزندان دست به دست هم دادند و کار را پدر را ادامه دادند، بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه کاشان از محیط و فضای تمیز و مدیریت صحیح شرکت باریج اسانس قدردانی کرد و افزود: این مهم نشان دهنده یک مدیریت اساسی و کارآمد در این واحد صنعتی و تولیدی است.

همچنین با حضور مدیر عامل محترم باشگاه فرهنگی ورزشی باریج اسانس سرکار خانم حسیبی در خصوص مسائل و مشکلات باشگاه فرهنگی ورزشی باریج مباحثی مطرح شد و امام جمعه محترم بیان داشتند: مسئولین در خط مقدم انجام امور و بعنوان افراد راس صف هستند و باید مسائل را پیگیری نمایند و کارآفرین و اسپانسرها بعنوان پشتیبان هستند و از زحمات و فرهنگ سازی باشگاه باریج تشکر نمودند وی در خصوص مسائل و مشکلات باشگاه فرهنگی ورزشی باریج نیز دستور پیگیری را صادر نمودند و در جلسه یکی از موارد را از طریق تماس تلفنی با مسولان مربوطه پیگیری شد.

مدیر عامل داروسازی باریج اسانس در این نشست گفتند: این شرکت جزو نخستین شرکت‌های داروسازی دارای مجوز درکشور است.

مهندس لاله حجازی این شرکت را دانش بنیان خواندند و گفتند: شرکت داروسازی باریج اسانس از دانش طب قدیم با بهره گیری از ابزار و دانش جدید محصولاتی با فرمولاسیون طب سنتی تولید می‌کند که باعث احیای این طب می شود.

ایشان ادامه دادند: باعث افتخار است که اولین فرمول طب سنتی که در کشور ثبت شد مربوط به شربت اشتهاآور باریج در سال ۱۳۸۶ بوده است هم اکنون نیز مرکز تحقیقات این شرکت پروژه‌های بالینی زیادی را در سطح کشور انجام می‌دهد.

ایشان اظهار داشتند: «کشت و صنعت گلکاران»، نخستین شرکت زیر مجموعه داروسازی باریج اسانس در سال ۱۳۶۴ کارش را با کشت گیاهان دارویی، روغن‌کشی، اسانس‌گیری و تهیه پودرگیاه آغاز کرد.

مهندس حجازی توضیح دادند: با افزایش تحریم‌ها برخی شرکت‌های تولید کننده گیاهان دارویی، مواد اولیه را از شرکت داروسازی باریج اسانس تهیه می‌کنند.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *