اهم اخبار

امنیت غذایی در اتصال با فناوری‌های زیستی به توسعه صادرات منجر می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان این که امنیت غذایی در اتصال با فناوری‌های زیستی به توسعه صادرات منجر می‌شود، یادآور شد: ایجاد بازار صادراتی برای فناوران حوزه تامین امنیت غذایی نیازمند تامین زیرساخت‌ها و پیش‌زمینه‌های لازم است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مصطفی قانعی با بیان این که ورود زیست‌فناوران به حوزه ایمنی غذایی نقش اثرگذاری در توسعه اقتصاد، تولید و اشتغال دارد، اظهار کرد: اگر ترکیب اقتصاد، تولید و اشتغال را هدف گرفته‌ایم، یکی از بهترین فرصت‌ها ورود به حوزه تامین امنیت غذایی و استفاده از فناوری‌های زیستی در این حوزه است.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، افزود: اگر به شکل درست و منطقی به این حوزه وارد شویم، بیشترین تاثیر بر روی صادرات و واردات محصولات کشاورزی را تجربه خواهیم کرد. البته ایجاد بازار صادراتی برای فناوران این حوزه نیازمند تامین زیرساخت‌ها و پیش‌زمینه‌های لازم است.

در شرایط دشواری که در بازارهای جهانی در اثر کاهش عرضه و افزایش قیمت محصولات استراتژیک کشاورزی پیش آمده است؛ همه کشورها با سیاست‌گذاری‌های مدیریتی به دنبال بومی‌سازی محصولات و تامین نیازهای خود در حوزه تامین امنیت غذایی هستند. امنیتی که با به‌کارگیری راهکارهای علمی و فناورانه محقق می‌شود و در کنار آن با ایجاد بازارهای رقابتی می‌توان به تامین نیازهای بومی و صادرات محصولات باکیفیت تولید شده نیز دست یافت.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *