اهم اخبار

بازگشایی «صنایع غذایی کارین» و بازگشت به کار ۶۰ کارگر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

 واحد «صنایع غذایی کارین» که به علت کمبود مواد اولیه تولید از اوایل تیرماه سال ۹۳ به حالت تعطیل درآمده بود، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مجددا شروع به تولید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعطیلی این واحد که در زمینه تولید صنایع غذایی فعالیت دارد به بیکاری ۱۰۲کارگر منجر شده بود. این کارگراندر طول حدود یک سال ونیم گذشته از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کردند.

یکی از کارگران «صنایع غذایی کارین» با اشاره به مقاومت کارگران در پذیرش تعطیلی کارخانه، گفت: کارگران پی گیری‌های زیادی را در خصوص بازگشت بکار خود و ادامه فعالیت کارخانه انجام دادند که در ‌‌نهایت این واحد که متشکل از از دوکارخانه به اسامی «آرا پروتئین جنوب» (تولید کننده انواع سوسیس، کالباس، برگر و کباب لقمه) و «کنسرو خوزستان» (تولید کننده کنسرو ماهی تن، خوراک لوبیا چیتی، انواع شورجات، ترشی جات، مربا و..) است و از اسفند ماه سال گذشته (۹۴) فعالیت خود را با ۶۰ کارگراز سر گرفته است.

این کارگر با بیان اینکه مابقی کارگران توانستند با استفاده از مزایای قانون مشاغل سخت وزیان آور بازنشسته شوند افزود: در این میان فقط تعداد محدودی از کارگران (حدود ۳ تا ۴ نفر) خود خواسته محل کار خود را ترک کرده و بازخرید خدمت شده‌اند.

او در ادامه درباره نحوه بازگشایی این کارخانه توضیح داد: صنایع غذایی کارین در حالی فعالیت خود را با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوص از سر گرفته است که قرار شده شرکت مذکور تمام بدهی‌های کارخانه به ادارات، بانک‌ها و کارگران را پرداخت کند.

او در ادامه اظهار داشت: کارگران برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه حاضر بودند کلیه مطالبات خود را دریافت نکنند.

این کارگر گفت: آنچه باعث نگرانی ما کارگران شاغل در این کارخانه شده است حمایت نشدن این واحد تولیدی از سوی مسئولان استانی وشهرستانی است.

به گفته وی، اگرروند بی‌توجه‌ای مسئولان استانی وشهرستانی بویژه بانک‌ها از صنایع غذایی کارین ادامه پیدا کند این نگرانی وجود دارد که دوباره این کارخانه با همه تجهیزات وسرمایه‌اش از تولید باز بماند.

این کارگر در پایان افزود: در شرایط بحرانی حاضر که تعداد زیادی از کارگران بیکار و بسیاری از جوانان جویای کار هستند، ادامه فعالیت تولیدی این واحد می‌تواند زمینه اشتغال بخشی از نیروی کار شهر اهواز را فراهم کند.

ک
امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *