اهم اخبار

بانک کشاورزی در صدد حمایت از تولید شکر

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در زمینه تولید شکر باید بگویم تولید داخلی کفاف تامین شکر در کشور را نمی‌دهد که در این زمینه ۲ کارخانه در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری اظهار کرد: طبق صحبت‌های رئیس بانک مرکزی، بخش کشاورزی موتور محرک در رشد اقتصادی کشور است. وظیفه بانک کشاورزی تامین و تجهیز منابع برای حمایت است. حجم منابع تجهیز شده توسط بانک کشاورزی از ۱۵۴۰ هزار میلیارد عبور کرده و طی ۱۰ ماهه اول امسال حدود ۴۵۰ هزار میلیارد افزایش یافته است.

او ادامه داد: حجم منابع بانک کشاورزی در مقایسه با سال گذشته حدود ۳۵/۵ دهم درصد رشد کرده است. این رشد خیره کننده در شرایطی اتفاق افتاد که سهم منابع ارزان در این رشد ۴ درصد بیشتر بود. این رشد‌ها نتیجه اعتماد مردم به شبکه خدمت رسانی ماست. همچنین این حجم از منابع در قالب منابع مختلف، ابزار‌های الکترونیک، اعتماد مردم باعث رشد در بانک کشاورزی شده است.

خدارحمی بیان کرد: از محل این منابع توانستیم تا پایان دی ماه ۵۴۵ هزار میلیارد تسهیلات پرداخت کنیم که نسبت به ۱۰ ماهه پایان سال ۹۸ حدود ۲۷/۹ درصد رشد داشته است. همچنین به کشاورزان و واحد‌های تولیدی سرمایه در گردش اختصاص دادیم. تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی در ۱۰ ماهه اول امسال ۶۱ درصد سرمایه برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و ۳۹ درصد به صورت سرمایه در گردش در اختیار واحد‌های تولیدی و کشاورزان قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در ۱۰ ماهه اول امسال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جدید در بخش گلخانه اختصاص یافت که با تسهیلات پرداخت شده حدود ۲۰۰۰ هکتار به گلخانه‌های کشور اضافه شد. همچنین در سه سال گذشته ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با نرخ سود ۱۵ درصد (۳ درصد تخفیف در سود) در اختیار کشاورزان برای خرید تراکتور، شیردوش دامداری، کمباین و غیره  قرار دادیم. در زمینه توسعه زنجیره مرغ و تخم مرغ حدود ۴۷۸ طرح در دست کار قرار گرفته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: در زمینه فرآوری شیر و تولید لبنیات، ۳ واحد بزرگ در حال ساخت داریم.

وی تصریح کرد: در صدد ایجاد سردخانه‌های کنترل اتمسفر هستیم که این سردخانه‌ها قابلیت نگهداری میوه‌ها و محصولات را افزایش می‌دهند. همچنین در زمینه تولید شکر باید بگویم تولید داخلی کفاف تامین شکر در کشور را نمی‌دهد که در این زمینه ۲ کارخانه در دست احداث داریم. این کارخانه‌ها ظرفیت ۱۰ هزار تن چغندر در روز را دارند.

خدارحمی در پایان گفت: همچنین در بخش کشاورز کارت حدود ۲۶ هزار و ۴۰۶ کشاورز، کشاورز کارت دریافت کردند که متوسط این اعتبارات از ۱۵ میلیون تومان تا ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *