اهم اخبار

با تشدید شیوع کرونا؛ عرضه برنج هندی محدود می‌شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

صادرکنندگان برنج هند به دلیل محدودیت کانتینرهای موجود، کارکنان کارخانه و بارگیری محموله ها در بزرگترین بندر صادرات در شرق این کشور در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در منطقه، برای پاسخگویی به سفارشات دچار مشکل شده اند.

به گزارش ایسنا، کندی صادرات از سوی هند که بزرگترین صادرکننده برنج جهان است، به رقیبان این کشور مانند تایلند و ویتنام اجازه می دهد صادراتشان را در کوتاه مدت افزایش دهند و احتمال بالا رفتن قیمتها در بازار جهانی را تقویت می کند.

بی کی کریشنا رائو، رئیس انجمن صادرکنندگان برنج هند اظهار کرد: نرخ بارگیری محموله های برنج به کشتی در بندر کاکینادا حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

بندر کاکینادا در ایالت اوتارپرادش واقع شده که هر روز بیش از هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش می دهد و منبع بیش از یک چهارم صادرات برنج هند است.

به گفته رییس انجمن صادرکنندگان برنج هند، کارگران تنها در شیفتهای روزانه کار می کنند و شیفت شبانه ندارد. تا چند ماه دیگر صادرات ماهانه برنج هند ممکن است حدود ۱۰۰ هزار تن باشد زیرا کمبود کارگر به معنای آن است که کارخانه های برنج با ظرفیت پایینتری فعالیت خواهند کرد.

به گفته آشوین شاه، مدیر یک شرکت صادرکننده در ناگپور، صادرکنندگان برنج در ایالتهای دیگر هند هم با کمبود کانتینرهای موجود مواجه شده اند.

قیمت فوب هر تن برنج هندی با پنج درصد شکستگی هفته گذشته حدود ۳۸۰ دلار در مقایسه با قیمت ۴۶۰ دلار برنج تایلندی با کیفیت مشابه بود.

بر اساس گزارش رویترز، نیتین گوپتا، نایب رئیس شرکت اولام ایندیا می گوید خریداران آفریقایی در حال خرید برنج غیرباسماتی هستند در حالی که تقاضای خوبی برای برنج باسماتی در خاورمیانه وجود دارد. اگر محدودیتهای لجستیکی رفع شود، هند می تواند برنج بیشتری نسبت به سال گذشته صادر کند.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *