اهم اخبار

بخش کشاورزی استان کرمانشاه نیازمند بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بخش کشاورزی استان به بیش از ۱۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی واحدهای جدید، فعال کردن واحدهای راکد و افتتاح واحدهای نیمه تمام بخش کشاورزی نیاز دارد که آن را در سفر ریاست جمهوری به‌عنوان مطالبات این استان مطرح خواهیم کرد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، «خسرو شهبازی» در نشست خبری که به مناسبت روز جهاد کشاورزی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۵۳ طرح کوچک و بزرگ اقتصادی و عمرانی در بخش‌های مختلف آب وخاک، باغبانی، صنایع، دام وطیور، شیلات و منابع طبیعی و آبخیزداری اجرایی شده است.

شهبازی با بیان این‌که برای اجرای این طرح‌‌ها بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است،گفت: ۲۳۸ میلیارد ریال از این رقم از منابع تسهیلاتی مختلف از جمله صندوق توسعه ملی، کمک‌های فنی و اعتباری، خط اعتباری مکانیزاسیون و تسهیلات سفر مقام معظم رهبری و ۲۷۲ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات عمرانی ملی و استانی تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: این طرح‌ها به اشتغال‌زایی ۴۰۰۸ نفر منجر شده است.

وی در ادامه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برشمرد و با اشاره به این‌که هم‌اکنون استان کرمانشاه ۳۸٫۲ هکتار گلخانه دارد، گفت: در کشور حدود ۹۰۰۰ هکتار گلخانه وجود دارد و  ۰٫۴ درصد گلخانه‌‌های کشور در استان کرمانشاه قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه ظرف یک تا دو سال آینده به ۲۰۰ هکتار خواهد رسید.

شهبازی در ادامه اشاره‌ای هم به سیستم‌های آبیاری تحت فشار داشت و با بیان این‌که از پارسال ۶۰۰۰ هکتار از اراضی استان در برنامه تجهیز شدن به سیستم‌های آبیاری تحت فشار قرار گرفته است، گفت: ۴۵۰۰ هکتار از این سطح مجهز به این سیستم‌ها شده‌اند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، تاکنون ۶۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.

وی در ادامه شمار واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در استان کرمانشاه را ۱۱۶ واحد برشمرد و افزود: این واحدها ظرفیت فرآوری سالانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصول را دارند و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده باید این میزان در سال‌های آتی به دو میلیون تن برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای افزایش دو برابری میزان تولیدات بخش کشاورزی استان کرمانشاه در پنج سال آینده داشت و گفت: در حال حاضر سالانه حدود چهار میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این استان تولید شود.

شهبازی در ادامه پیش‌بینی کرد: امسال میزان گندم تولیدی در استان کرمانشاه به بیش از یک میلیون تن برسد و بین ۸۷۰ تا ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۵۰۰ هزار تن جو، ۱۳۰ هزار تن ذرت، ۶۲۰ هزار تن چغندر قند، ۸۰ هزار تن حبوبات، ۲۲۰ هزار تن سیب‌زمینی، ۱۲۸ هزار تن پیاز، ۳۱۸ هزار تن گوجه فرنگی و سه هزار تن کلزا ردر استان کرمانشاه تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به مطالبات استان کرمانشاه در بخش کشاورزی در سفر ریاست جمهوری داشت و گفت: بخش کشاورزی استان کرمانشاه به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی واحدهای جدید، فعال کردن واحدهای راکد و افتتاح واحدهای نیمه تمام بخش کشاورزی نیاز دارد که آن را در سفر ریاست جمهوری به استان مطرح خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری مطالبات چغندرکاران یادآور شد: پرداخت حدود ۲۵ درصد مطالبات چغندرکاران استان باقی‌مانده که هر دو هفته یکبار این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *