اهم اخبار

بررسی سیاست های اجرایی طرح ملی الگوی کشت در هیات دولت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

وزارت جهاد کشاورزی در تازه ترین پیشنهاد خود، پیش نویس «سیاست های اجرایی طرح ملی الگوی کشت» را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب، به هیات دولت ارایه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اگروفودنیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، وزارت جهاد کشاورزی به استناد قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، قانون برنامه ششم توسعه کشور و قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی و ایجاد قطعات مناسب فنی و اقتصادی و نیز در اجرای تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر اجرایی نمودن طرح ملی الگوی کشت تا پایان دولت دوازدهم، پیش نویس «سیاست های اجرایی طرح ملی الگوی کشت» را تهیه و جهت بررسی و تصویب، به هیات دولت ارایه کرده است.

در صورت اجرایی شدن این سیاست ها، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی که در چارچوب طرح ملی الگوی کشت تولید می شوند، متناسب با کیفیت، می تواند ۱۰ درصد بیشتر تعیین شود.

همچنین اولویت پرداخت در خرید تضمینی، توافقی و حمایتی محصولات کشاورزی توسط سازمان ها و شرکت های دولتی، با بهره بردارانی است که الگوی کشت را رعایت نموده اند و بهره بردارانی که بر اساس تأیید وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب الگوی کشت عمل می نمایند، از تخفیفات ویژه حامل های انرژی برخوردار خواهند شد که در قوانین بودجه سنواتی پیش بینی می شود.

پرداخت تسهیلات، یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی، کمک های بلاعوض یارانه نهاده ها و عوامل تولید کشاورزی، حق بیمه سهم دولت، کمک های فنی و اعتباری، ایجاد و تأمین زیرساخت های تولیدی و بازاررسانی و سایر تشهیلات و مشوق های مصوب، از جمله حمایت هایی است که بهره برداران رعایت کننده الگوی کشت، در اولویت بهره مندی از آنها قرار خواهند گرفت.

پیشنهاد فوق در حال حاضر در کمیسیون اقتصاد دولت بررسی می شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *