اهم اخبار

تاخیر یکماهه در بارگیری نهاده های دامی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به تاخیر در بارگیری نهاده های دامی از بنادر گفت: واحدهای دام پرواری نهاده دولتی نمی گیرند وناچارند نهاده مورد نیازشان را از بازار آزاد تامین کنند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، سید احمد مقدسی با اشاره به تأخیر در بارگیری نهاده‌های دامی از بنادر گفت: ما حدود یکماه قبل نهاده خریداری کرده ایم اما هنوز به دست مان نرسیده و شرکت‌های واردکننده می‌گویند که مشکل حمل و نقل وجود دارد.

این فعال بخش خصوصی درباره مشکلات تأمین نهاده دولتی برای واحدهای دامداری سنتی و پروار بندی ها افزود: این مساله بویژه در خصوص پروار بندی ها وجود دارد و متأسفانه می‌توان گفت که این واحدها تقریباً نهاده‌ای به نرخ مصوب دریافت نمی‌کنند و باید همه نهاده مورد نیازشان را از بازار آزاد تأمین کنند ضمن اینکه میزان دریافت نهاده دولتی توسط واحدهای سنتی نیز بسیار محدود است.

وی درباره مباحث مطرح شده مبنی بر توقف تأمین ارز نهاده‌های دامی و خطر کمبود ذرت در بنادر نیز با بیان اینکه هم اکنون قیمت ذرت در بازار آزاد بین ۶۴۰۰ تا ۶,۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم است، گفت: اگر روند کار به همین صورت باشد در آینده‌ای نه چندان دور با مشکل مواجه خواهیم شد و مسئولان امر باید از هم الان به فکر باشند و برای این مساله تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *