اهم اخبار

تامین دستگاه بسته بندی شرکت بهنوش ایران از سوی شرکت دانش بنیان صدرا طرح و تجهیز اسپادانا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

شرکت‌ دانش بنیان صدرا طرح و تجهیز اسپادانا با انعقاد قراردادی نیاز یکی از شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی در زمینه دستگاه اتوماسیون چسب حرارتی برای بسته‌بندی را تامین خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی؛ دستگاه تزریق چسب حرارتی، شیلنگ‌های هیتردار هوشمند، مدول‌های تخصصی تزریق چسب حرارتی به صورت تزریق با فرکانس‌های بالا و الگوهای دلخواه به انضمام المان‌های جانبی، از محصولات فناورانه شرکت دانش بنیان صدرا طرح و تجهیز اسپادانا مستقر در شهرک علمی ‌و تحقیقاتی اصفهان است که در حاشیه رویداد صنایع غذایی که در تاریخ ۱۰ تا ۱۲ شهریور ۹۸ در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد موفق به عقد تفاهمنامه با شرکت بهنوش ایران برای تامین تجهیزات مربوط به اتوماسیون شد.

این شرکت دانش بنیان تاکنون از بسیاری از خدمات توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی مانند خدمت حمایتی استانداردها، حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته و یادگیری شرکتی و همچنین تسهیلات اشتغال‌زایی پایدار (قرض‌الحسنه) و سرمایه در گردش استفاده کرده است.

حامد محمودپور، مدیرعامل شرکت دانش بنیان صدرا طرح و تجهیز اسپادانا ظرفیت تولید این شرکت را سالانه هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: این محصول برای بسته‌بندی بدون نیاز به اپراتور استفاده می‌شود که فناوری آن در ایران وجود نداشته و شرکت ما پنج سال پیش با بومی‌سازی این فناوری در کشور، مبدع تولید این دستگاه شده است. به‌طور کلی این دستگاه در تمامی ‌صنایع که نیاز به بسته‌بندی محصول دارند، قابل استفاده است و ما در حال حاضر مشتریانی در حوزه‌های صنایع چاپ و بسته‌بندی، صنایع غذایی، کاشی و سرامیک، صنعت چرم و کیف و کفش و صنعت سلولزی و بهداشتی داریم.

محمودپور مزیت رقابتی این محصول نسبت به نمونه آمریکایی را توسعه تکنولوژی و بروزرسانی مداوم آن عنوان کرد و گفت: پیش از این تعدادی محصول وارداتی در کشور وجود داشته که قطعات یدکی آن وجود ندارد. همچنین به دلیل هزینه‌های بالای واردات دستگاه، عدم ارائه خدمات پس از فروش، هزینه بالای تعمیر و نگهداری و طولانی بودن زمان دریافت قطعات یدکی، تولید این دستگاه مقرون به صرفه نیست.

وی ادامه داد: این شرکت پس از چند سال پژوهش توانست برای اولین بار در کشور، سیستم‌های فوق را با قیمت پایین‌تر نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش مطلوب‌تر و تامین ارزان قیمت قطعات یدکی تولید و به بازار عرضه کند. نیاز به فناوری بالا در طراحی و نبود ماشین و ابزارهای خاص و همچنین مواد اولیه در تولید برخی از قطعات مورد نیاز باعث شده تا این تجهیزات به‌صورت بومی‌ تولید نشود.

محمودپور ضمن اشاره به هدف‌گذاری این شرکت برای تصاحب ۵۰ درصد از سهم بازار، در توصیف ویژگی‌های فنی این دستگاه گفت: دستگاه تزریق چسب دستگاهی است که چسب جامد را ذوب می کند و سپس دمای دستگاه را در یک دمای مطلوب برای چسب موجود در دستگاه ثابت نگه می‌دارد. زمانی که پمپ شروع به کار می‌کند، چسب را از طریق شیلنگ به گان و سپس به بیرون برای استفاده هدایت می‌کند. این دستگاه برای بهبود اتوماسیون و افزایش سرعت تولید، موثر است و در حال حاضر بنا بر تقاضای مجموعه‌های مختلف این دستگاه شخصی‌سازی شده است و ما ۶۰۰ قلم محصول در حوزه چسب گرم تولید می‌کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد قرارداد با شرکت بهنوش ایران، خاطر نشان کرد: این شرکت تولیدی به دلیل داشتن شعبه در شهرهای مختلف کشور به ۲۰۰ دستگاه نیاز دارد. در حاشیه رویداد صنایع غذایی در صندوق نوآوری و شکوفایی، تفاهم‌نامه فروش محصول با این شرکت را منعقد کردیم و به موجب این تفاهم‌نامه یک دستگاه برای انجام آزمایشی عرضه کردیم و بعد از ارزیابی انجام شده قرارداد امضا می‌شود. البته متاثر از همکاری با این شرکت تولیدی و درج آن در رزومه خود، توانستیم با مجموعه‌های دیگری نیز قرارداد امضا کرده و محصول خود را عرضه کنیم.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: صندوق نوآوری و شکوفایی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *