اهم اخبار

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران: تخصیص ارز نهاده‌های دامی تسریع شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام وطیور ایران خواستار تسریع در تخصیص ارز کالاهای اساسی از جمله نهاده‌های دامی شد.

کورش سیامک در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در روزهای پایانی سال، تنظیم بازار موضوع بسیار حائز اهمیتی در راستای حفظ منافع مصرف کنندگان است که برای تحقق این امر نیازمند ایجاد رونق بیشتر در بخش تولید هستیم زیرا افزایش ظرفیت تولید منجر به کاهش هزینه‌ها و در نهایت ثبات قیمتی در بازار می‌شود.

وی افزود: تنظیم بازار کالاهای اساسی از جمله مواد پروتئینی نیازمند تأمین نهاده‌های دامی توسط واردکنندگانی است که در شرایط سخت تحریمی و با پذیرش ریسک در این عرصه گام نهاده‌اند.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان و تداوم رونق تولید لازم است تا نهاده‌های دامی مورد نیاز صنایع پروتئینی کشور با تأمین ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی وارد کشور شده و بدین ترتیب روند ترخیص کالاهای رسوبی از گمرک و تخلیه بارکشتی ها و واردات جدید تسریع شود.

وی تاکید کرد: تسریع فرآیند تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان می‌تواند منافع تولیدکنندگان را با حفظ ظرفیت تولید و منافع مصرف کنندگان را با تنظیم بازار تأمین کند.

سیامک با بیان اینکه روند تأمین ارز برای واردات کالاهای مورد نیاز تولید از جمله نهاده‌های دام و طیور تا یک ماه گذشته مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: هرچند در حال حاضر وضعیت ذخیره سازی و تولید کالاهای اساسی مطلوب است اما باید دقت کرد که هیچ‌گونه تعلل و تأخیری در روند تخصیص ارز ایجاد نشود.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *