اهم اخبار

تداوم صادرات غلات روسیه با وجود شیوع ویروس کرونا

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

روسیه در فصل زراعی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ ، ۳۵.۲ میلیون تن گندم به بازارهای جهان عرضه کرد. صادرات گندم روسیه در فصل قبل از آن به رکورد ۴۰.۴۴۹ میلیون تن رسیده بود.

 به گزارش صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از راشا تودی، دفتر آمار فدرال روسیه اعلام کرد انتظار می رود صادرات غلات این کشور در فصل زراعی جاری به ۴۱٫۷ میلیون تن برسد. عرضه گندم روسیه به بازارهای جهانی احتمالاً ۳۳٫۲ میلیون تن خواهد بود.

 این رقم همان چیزی است که متخصصان صنعت قبل از همه گیری ویروس کرونا پیش بینی کرده بودند. این متخصصان در ماه فوریه اعلام کردند صادرات غلات روسیه بین ۳۲ تا ۴۲ میلیون تن خواهد بود.

روسیه در فصل زراعی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ ، ۳۵٫۲ میلیون تن گندم به بازارهای جهان عرضه کرد. صادرات گندم روسیه در فصل قبل از آن به رکورد ۴۰٫۴۴۹ میلیون تن رسیده بود.

 وزیر کشاورزی روسیه گفت ارقام صادرات در سال جاری بالاتر خواهد بود حتی با این که آمار تجارت دوجانبه با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را در ماه‌های مه و ژوئن شامل نمی شود. وی گفت:« تخمین می زنیم صادرات غلات در فصل زراعی گذشته حداقل ۴۳ میلیون تن باشد».

 وزارت کشاورزی روسیه انتظار دارد برداشت غلات این کشور در سال جاری میلادی به ۱۲۲٫۵ میلیون تن برسد که ۷۵ میلیون تن آن را گندم تشکیل می دهد. تولید غلات روسیه در سال گذشته برابر با ۱۲۰٫۶ میلیون تن بود.

روسیه صادرات غلات را بین ماه‌های آوریل تا جولای محدود کرد تا جلوی افزایش قیمت داخلی این محصول را در بحبوحه بحران کرونا بگیرد. روسیه صادرات برخی غلات مانند گندم، جو، ذرت و چاودار را محدود و اعلام کرد عرضه این محصولات نباید بیشتر از ۷ میلیون تن باشد.

 تولید کشاورزی روسیه ۲۰ درصد طی ۶ سال گذشته افزایش یافته است. این کشور به خاطر برداشت بالا و قیمت های جذاب، بیش از نیمی از بازار جهانی گندم را طی سال های اخیر به دست آورده و تبدیل به بزرگترین صادر کننده غلات در جهان شده است.  سهم روسیه از بازار جهانی گندم از اوایل دهه ۲۰۰۰ چهار برابر شده است.

سرویس خبری: بین الملل

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *