اهم اخبار

تشکیل کمیته ارتقای کیفیت و سلامت آرد و نان با مشارکت بخش خصوصی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]نهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آرد و نان روز یکشنبه با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. [/heading]

علی قنبری در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران در مورد ضایعات نان درکشور گفت: رقم مربوط به ضایعات نان کشور سالانه ۲ هزار میلیارد تومان است که برای کاهش ضایعات باید در زمینه ارتقای ماشین آلات پخت نان، ارتقای کیفیت مواداولیه مورد استفاده در نان و بالا بردن سطح آموزشی نانوایان اقدام کنیم.


وی درعین حال از تشکیل کمیته ارتقای کیفیت و سلامت آرد و نان توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران با مشارکت بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.
وی اظهار داشت: برنامه اصلی ما در این کمیته، سرمایه گذاری برای ارتقای سطح آموزش نیروهای انسانی به منظور افزایش کیفیت آرد و نان کشور است.
قنبری در پاسخ به پرسشی در مورد آزادسازی قیمت آرد نیز اعلام کرد: آزادسازی قیمت آرد، موضوع مهم و اساسی است و دولت باید درباره آن تصمیم‌گیری کند و ما نیز معتقدیم برای جلوگیری از مفاسد اقتصادی، رانت‌خواری و دوگانگی قیمت، باید به این سمت حرکت کرد.
وی افزود: آزادسازی قیمت آرد نانوایی، عوارضی به دنبال دارد که برای کاهش آن، حمایت از اقشار آسیب پذیر ضروری است.
معاون وزیر ادامه داد: تلاش می‌کنیم از محل یارانه ها، نزدیک به ۵ هزار میلیارد تومان در راستای آموزش، بهداشت و کمک به افزاد نیازمند و آسیب‌پذیر استفاده کنیم.
وی در باره کیفیت نان‌های کشور نیز گفت: تلاش می‌کنیم از طریق آموزش نیروهای انسانی، بالابردن کیفیت گندم و ماشین‌های آردسازی و آسیابانی، کیفیت نان ها را افزایش دهیم.
قنبری در عین حال از تشکیل دانشگاه مربوط به نان توسط بخش خصوصی خبر داد و اذعان داشت: این دانشگاه به بالا بردن کیفیت نان کمک می‌کند و در آینده نزدیک، شاهد پیشرفت و بهبود کیفیت آرد و نان خواهیم بود.
قنبری در مورد گندم نیز اظهار داشت: با خرید ۸ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم داخلی، نیاز خبازان سراسر کشور به آرد تأمین شده و امسال گندم وارد نمی‌کنیم.
وی در همین حال برآورد کرد: بخش خصوصی امسال برای مصرف صنعت ۲ میلیون تن گندم وارد کشور کند.
گفتنی است، نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۱۰۵ شرکت داخلی و ۳۱ شرکت خارجی از ۱۵ کشور به کار خود ادامه می‌دهد.
ماشین سازان، تولیدکنندگان نان، صنایع مرتبط با نان، انجمن ها و تشکل ها از غرفه داران این نمایشگاه هستند.
امسال کشورهایی همچون آلمان، ایتالیا، بلاروس، سویس، سوئد، بلاروس، فنلاند و ترکیه در این نمایشگاه شرکت کردند و آخرین دستاوردها و صنایع مرتبط با آردسازی و پخت نان را در معرض دید علاقه مندان قرار داده‌اند.

 

 

تلگرام

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *