اهم اخبار

توزیع ۱.۶ میلیون تن کالای اساسی برای تنظیم بازار

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: طی ۱۰ ماه از سال حدود یک میلیون و ۶۳۸ هزار تن انواع برنج، شکر و روغن برای تنظیم بازار این کالاها از محل ذخایر توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ حجت براتعلی با بیان اینکه بازار کالاهای اساسی مانند برنج ، شکر و روغن در آرامش است، افزود: با برنامه‌ریزی‌ها در سال گذشته برای خرید کالاهای اساسی از خارج و واردات به موقع، در سالِ‌جاری، امسال میزان توزیع این سه کالا نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در حال حاضر ذخایر استراتژیک در شرایط مطلوب قرار دارد.

براتعلی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه گذشته به طور متوسط روزانه ۱۰ هزارو ۴۸۸ تن برنج در سرتاسر کشور توزیع شده و میزان عرضه‌ی این محصول نیز از ۲۸۰ هزار تن فراتر رفته است و بازار آرامی را در این بخش شاهدیم.

وی اضافه کرد : در همین مدت بیش از ۴۳۹ هزار تن شکر سفید و بیش از ۹۰۰ هزار تن روغن به فروش رفته است.

براتعلی گفت: کالاهای اساسی برنج، شکر و روغن بر اساس تصمیمات و مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور به فروش می‌رود و از طریق شبکه‌های توزیع سراسری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

مدیر کل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر مطلوب بودن وضعیت ذخایر و موجودی این کالاها گفت: واردات کالاهای اساسی از خارج ادامه دارد و جایگزین کالاهای به فروش رفته می‌شود.

سرویس خبری: صنعت غذا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *