اهم اخبار

توقف صادرات گندم روسیه به کشورهای شوروی سابق

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نخست‌وزیر روسیه در روز دوشنبه دستوری را برای ممنوعیت صادرات شکر تا ۳۱ ماه اوت امضا و صادرات گندم، چاودار، جو و ذرت را هم به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا پایان ماه ژوئن ممنوع کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از رویترز، روسیه در روز دوشنبه موقتاً صادرات گندم به کشورهای شوروی سابق و بیشتر صادرات شکر خود را متوقف کرد. اما مجوزهای خاص صادرات به تاجران در محدوده سهمیه فعلی آن‌ها داده می‌شود.

روسیه بزرگ‌ترین صادرکننده گندم دنیاست و مصر و ترکیه از جمله خریداران اصلی گندم این کشور هستند. صادرات گندم روسیه قابل رقابت با اتحادیه اروپا و اوکراین است.

نخست‌وزیر روسیه در روز دوشنبه دستوری را برای ممنوعیت صادرات شکر تا ۳۱ ماه اوت امضا و صادرات گندم، چاودار، جو و ذرت را هم به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا تا پایان ماه ژوئن ممنوع کرد. اما معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد صادرات غلات طبق سهمیه‌ها و تحت مجوزهای خاص ادامه خواهد یافت.

مسکو هفته گذشته نسبت‌به سرعت بالای صادرات غلات آن به کشورهای همسایه شوروی سابق در مناطق آزاد گمرکی تحت اتحادیه اقتصادی اورسیا ابراز نگرانی کرده بود. عرضه گندم به این اتحادیه مشمول سهمیه‌ها و مالیات‌های فعلی صادرات غلات روسیه نمی‌شود.

طبق بیانیه دولت روسیه، هدف از این اقدامات حمایت از بازار داخلی مواد غذایی در مواجهه با تحریم‌های گسترده خارجی بوده‌است.

قیمت گندم در اروپا در روز دوشنبه به‌دنبال انتشار این خبر افزایش یافت.

صادرات گندم روسیه ۴۵ درصد از آغاز فصل بازاریابی که از ماه ژوئیه تا ژوئن ادامه دارد کاهش یافته‌است.

سرویس خبری: بین الملل

منبع: رویترز

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *