اهم اخبار

تولید بیش از ۳۰۲ هزار تن شیر در چهارمحال و بختیاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان رتبه دوم تولید شیر در کشور را دارد، گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۲ هزار و ۸۰۰ تن شیر در استان تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، سام مردانی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته کشاورزی، اظهار کرد: در فروردین و اردیبهشت امسال به ترتیب یک میلیون و ۵۸۵ هزار قطعه و یک میلیون و ۳۳۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این مهم نسبت به مدت دو ماه نخست سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است، عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه تا کنون ۹۲۸ هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه مصرف مرغ طی یک ماه گذشته کاهش یافته است، ادامه داد: مرغ در حال حاضر به قیمت ۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

مردانی با بیان اینکه مرغ مازاد در استان منجمد یا به دیگر استان‌ها به صورت گرم ارسال می‌شود، مطرح کرد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۲ هزار و ۸۰۰ تن شیر در چهارمحال و بختیاری تولید شد.

وی با بیان اینکه استان رتبه دوم تولید شیر در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: بر اساس پیش بینی‌ها تولید شیر در استان به ۳۰۹ هزار و ۴۰۰ تن خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به جایگزینی ارز نیمایی اشاره کرد و ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو با ارز نیمایی ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان، سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

مردانی اعلام کرد: قیمت هر کیلو گرم ذرت، جو و سویا با ارز ترجیحی به ترتیب هزار و ۹۰۰ تومان، هزار و ۸۰۰ تومان و سه هزار و ۲۰۰ تومان بوده است.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *