اهم اخبار

سخنگوی وزارت بهداشت: تولید ۷۰ میلیون قوطی شیرخشک با ارز ترجیحی

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

پدرام پاک آئین از تولید ۷۰ میلیون قوطی شیر خشک تا پایان سال در کشور خبر داد و گفت: تخصیص ارز ترجیحی به شیرخشک مورد نیاز بر حسب تعداد قوطی تولیدی ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از مهر، پدرام پاک آئین افزود: پنج شرکت داخلی تأمین کننده شیر خشک عادی (رگولار) کشورند که برای تأمین مواد اولیه این محصول ارز ترجیحی دریافت می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: تولیدکنندگان ارز دریافتی را برای تأمین مواد اولیه به یورو و بر حسب تعداد قوطی تولیدی دریافت می‌کنند.

دستیار وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان تولید شیر خشک در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ میلیون قوطی خواهد بود، افزود: تدابیر لازم برای تأمین ارز مورد نیاز این میزان شیر خشک اندیشیده شده و در حال حاضر، همه شرکت‌ها با حداکثر ظرفیت به تولید مشغولند؛ بنابراین مشکلی از لحاظ کمبود شیر خشک عادی (رگولار) در کشور وجود ندارد.

‌پاک آئین افزود: مواد اولیه شیر خشک موجود در بازار با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده و با توجه اختلاف قیمت آن در بازار ایران با بازار جهانی، نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر زنجیره تأمین هوشمندسازی و تشدید شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: مهر

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *