اهم اخبار

تکاپوی پاکستان برای شکستن انحصار برنج هندی در ایران

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

بازرگانان پاکستانی به دنبال افزایش حداقل ۳۰ درصدی صادرات برنج باسماتی معطر به ایران هستند و در همین راستا یک هیات اواخر ماه جاری برای بهره‌برداری از فرصت‌هایی که با برداشته شدن تحریم‌های بین‌المللی به وجود آمده است به تهران سفر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری نیوز اینترنشنال پاکستان در گزارشی نوشت: ایران یکی از بزرگ‌ترین وارد‌کنندگان برنج جهان است و واردات سالانه اش به بیش از دو میلیارد دلار می‌رسد. اما پاکستان سهم اندکی در بازار همسایه خود دارد. این کشور در سال مالی گذشته ۲۲۳۴ تن برنج به ارزش حدود ۱٫۳۲ میلیون دلار به ایران صادر کرد.

محمد شفیق، رییس هیات مدیره انجمن صادر‌کنندگان برنج پاکستان به نیوز اینترنشنال اظهار کرد: ما انتظار داریم صادراتمان حداکثر به ۲۰ تا ۳۰ درصد برسد و تلاش‌ها از سوی دو طرف برای حل مشکلات موجود در جریان است.

وی در ادامه افزود: حل مشکلات به پاکستان کمک خواهد کرد انحصار بلندمدت برنج معطر هندی در بازار ایران را بشکند.

به گفته شفیق، معامله‌گران پاکستانی مایلند سهم از دست رفته در بازار ایران را از هند باز پس بگیرند. در چند سال گذشته هند برنج باسماتی با قیمت بسیار پایین را به بازار ایران سرازیر کرده است.

انجمن صادر‌کنندگان برنج پاکستان یک هیات ۲۶ نفره متشکل از معامله گران برنج را در ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) برای گفت‌وگو درباره‌ شرایط مربوط به شیوه تولید مورد تایید مقامات ایرانی به تهران اعزام خواهد کرد.

همچنین در این مذاکرات موضوعاتی مانند گشایش اعتبارنامه به یورو مورد بحث قرار می‌گیرد.

این هیات همچنین با بازرگانان ایرانی دیدار خواهد کرد. صادر‌کنندگان برنج در زمان سفر دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد در ۲۵ مارس (ششم فروردین) با بازرگانان ایرانی دیدار کرده بودند.

صادر‌کنندگان برنج پاکستانی منتظرند تا بانک‌ها اعتبارنامه خریداران ایرانی را بپذیرند.

بانک مرکزی پاکستان به بانک‌های پاکستانی توصیه کرده اقدامات لازم را برای ایجاد روابط بانکی مربوطه با بانک‌های ایرانی انجام دهند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *