اهم اخبار

در جلسه هیات دولت؛طرح جامع ساماندهی تولید، فرآوری، بازار و مصرف شیر تصویب شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

طرح جامع ساماندهی وضعیت تولید، فرآوری، بازار و مصرف شیر با هدف حمایت از دامداران و تقویت بخش غیردولتی، توسط هیات وزیران به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، دولت، وزارت جهاد کشاورزی را موظف کرد نسبت به تشکیل صندوق حمایت از توسعه زنجیره صنعت شیر کشور با مشارکت تمامی فعالان زنجیره مذکور، حداکثر ظرف مدت شش ماه اقدام کند.
این وزارتخانه همچنین الگوی مطلوب زنجیره تولید شیر خام تا عرضه محصولات لبنی را به همراه سامانه مورد نیاز برای تسهیل جریان وجوه و کالا در قالب بستر الکترونیکی بانک عامل طراحی کرده و بر استقرار و راه‌اندازی زنجیره مذکور در تمامی استان‌ها نظارت خواهد کرد.
در این راستا، مبلغ چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال فرآورده‌های لبنی و بهبود کارکردهای صادراتی و با هدف افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت تولید شیرخام، تا سقف دو هزار میلیارد ریال بابت ارایه مشوق‌های صادراتی از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور اختصاص خواهد یافت.
تداوم توزیع شیر رایگان در مدارس و پیش‌بینی حداقل سرانه یک کیلوگرم پنیر در سبد خانوارهای تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از جمله تصمیمات این جلسه هیات وزیران بود.
به گزارش ایرنا، سالیانه بین ۹ تا ۱۰ میلیون تن شیرخام در کشور تولید می شود که براساس مصوبه سال ۱۳۹۳ دولت قرار بود هرکیلوگرم شیرخام با قیمت ۱۴هزارو ۴۰۰ ریال(۱۴۴۰ تومان ) از دامداران خریداری شود که تاکنون این امر محقق نشده است.
دولت برای حمایت از دامداران از سال گذشته تاکنون طرح خرید توافقی شیرخام را در برخی استان های کشور اجرایی کرده است تا دامداران بیش از این متضرر نشوند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *