اهم اخبار

جلوگیری از خروج ۸۰ میلیون دلار ارز با تولید کودهای فسفاته

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

محققان کشور با تولید کودهای فسفاته از خروج ۸۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کردند، ضمن آنکه محصولی برای از بین بردن لارو مالاریا و آفات پروانه‌ای عرضه شد که آلودگی‌های زیست محیطی ندارد.

به گزارش ایسنا، همایون مرادی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان لارو کش مالاریا را یکی از دستاوردهای دانش پایه این شرکت نام برد و گفت: این محصول برای ریشه کن کردن مالاریا در کشور تولید شده است. پیش از تولید این محصول برای از بین بردن این لاروها از سم استفاده می‌شد که اثرات زیانبار خود را به دنبال داشت.

وی از بین بردن بیماری‌های پروانه‌ای را از دیگر محصولات تولیدی این شرکت دانست و گفت: این آفت‌کش برای از بردن آفات کشاورزی کاربرد دارد و ۷۰ درصد بیماری‌ها را شامل می‌شود که جایگزینی مناسب برای سم است. از مزیت آن می‌توان ارزان‌تر و تاثیرگذاری بیشتر را نام برد.

مرادی ادامه داد: با تولید کودهای فسفاته از خروج ۸۰ میلیون دلار ارز جلوگیری کردیم. در گذشته حدود ۴۰۰ هزار تن کود فسفاته وارد کشور می‌شد، اما با تولید این محصول این روند کاهشی شد.

به گفته وی، این شرکت دانش‌بنیان با تولید پروبیوتیک‌های گیاهی به رشد گیاه و جلوگیری از بیماری‌های ریشه کمک کرده است. همچنین با تولید پروبیوتیک‌های حیوانی نیز از مصرف آنتی بیوتیک‌های دامی جلوگیری شد. تزریق این آنتی بیوتیک‌ها به مرغ و خوردن آن توسط انسان باعث ضعف سیستم ایمنی می‌شود.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *