اهم اخبار

جوجه یکروزه در سامانه طیور عرضه نمی شود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزایش قیمت مرغ را ناشی از انحرافات مسیر کشتارگاه تا توزیع دانست و گفت:فروش مرغ بیش از نرخ مصوب ۲۴هزار و ٩٠٠ تومان گرانفروشی است.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه مرغ کشور در حال تامین است و کمبودی در تولید نداریم، اظهار کرد: اگرچه مولفه های تولید حدود ۲۰ درصد گران شده است ولی مرغداران مرغ زنده را همچنان با قیمت مصوب ۱۷ هزارو۱۰۰ تومان  عرضه می کنند و اگر همین مرغ با قیمت مصوب ۲۴ هزارو۹۰۰ تومان به دست مصرف کننده نمی رسد، مقصر تولیدکننده نیست.

وی ادامه داد:مشکل اصلی مرغ، انحرافات موجود از کشتارگاه تا واحدهای صنفی است. در حقیقت می توان گفت به همان اندازه که بر واحدهای مرغداری سخت گیری می شود تا مرغ را در سیستم واقعی و با نرخ مصوب عرضه کنند از کشتارگاه تا واحدهای صنفی رهاشدگی وجود دارد که در نهایت دود این انحرافات و رهاشدگی به چشم تولیدکننده و مصرف کننده می رود و سود آن نیز به جیب کسانی خواهد رفت که هیچ نقشی در زنجیره تولید ندارند.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پاسخ به این که گفته می شود جوجه یکروزه در سامانه سماصط(سامانه مدیریت اطلاعات صنعت طیور) با قیمت ۴۲۰۰ تومان خرید و فروش می شود و جوجه یکروزه بالاتر از این قیمت بازارگرمی توسط برخی افراد است، گفت:جوجه یکروزه در سامانه سماصط عرضه نمی شود و اتفاقا یکی از مطالبات ما نیز عرضه جوجه در این سامانه است. از طرفی اگر کسی ادعا می کند که قیمت جوجه یکروزه بیش از ۴۲۰۰ تومان نیست حاضریم با قیمت هزارتومان بیشتر از نرخ مصوب هم از آنها جوجه خریداری کنیم.

به گفته وی در حال حاضر هیچ سامانه ای برای عرضه جوجه یکروزه وجود ندارد و قیمت جوجه یکروزه در بازار در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ تومان  است.

اسدالله نژاد در پایان گفت: فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب یعنی ۲۴هزارو۹۰۰ تومان گرانفروشی است و این گرانفروشی ارتباطی به تولید کنندگان ندارد.  دستگاه های مسئول باید پاسخگوی چرایی این سود جویی ها در بازار باشند.

سرویس خبری: دام و طیور و آبزیان

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *