اهم اخبار

حد نوسان قیمت برای ۳ کالای اساسی تعیین شد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حد نوسان قیمت برای سه کالای اساسی مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز تعیین شد و دولت در آن محدوده قیمتی در تنظیم بازار این کالاها دخالت نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از تسنیم؛ محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: دولت برای تنظیم بازار، ابزارهای تنظیم بازاری مختلفی دارد تا از افزایش قیمت های غیر منطقی جلوگیری کند؛ یکی از این سیاست های زود بازده توزیع مرغ و گوشت منجمد است.

وی افزود: سال جدید قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی در وضعیت بهتری خواهد بود. با دستور وزیر کشاورزی حد نوسان برای محصولات مختلف کشاورزی محاسبه شده است و بر رعایت آنها نظارت می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی  ادامه داد: تغییرات قیمتی در محصولات کشاورزی ذات بازار است و برای هر محصول تا حدی نوسان قابل پذیرش است و دولت برای تنظیم بازار آن نباید دخالت کند و برای محصولات مختلف حد نوسان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: حد نوسان تخم مرغ ۲ هزار و ۳۰۰ تومان محاسبه شده است یعنی وقتی که قیمت هر شانه تخم مرغ ۴۳ هزار تومان است اگر این محصول در بازار تا ۴۵ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش یا ۴۰ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش یافت برای تنظیم بازار ورود نمی کنیم زیرا این افزایش قیمت مقطعی است و بازار خود را تنظیم می کند.

این مقام مسئول افزود: حد نوسان هرکیلوگرم گوشت گوسفندی شقه نیز ۱۲ هزار تومان است و حد نوسان مرغ نیز ۴ هزار تومان است.

قربانی گفت: در صورتی که حد نوسان برای محصولات مختلف در نظر گرفته نشود دولت باید به صورت مستمر در بازار محصولات کشاورزی دخالت کند که عملا نیز امکان پذیر نیست.

سرویس خبری: کشاورزی

منبع: تسنیم

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *