اهم اخبار

خرید تضمینی ۲۶۴ هزار تن گندم در آذربایجان شرقی/ قاچاق گندم نداریم

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی از خرید تضمینی ۲۶۴ هزار تن گندم در این استان خبر داد و گفت: امسال ۷۰ مرکز خرید گندم در استان فعالیت داشتند.

به گزارش صنعت غذا و کشاورزی، اسفندیار ابوالحسن زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه از اواخر خرداد ماه کار خرید تضمینی گندم آغاز شده است، گفت: فعلاً خرید ادامه دارد و در این مدت ۱۲ هزار تن گندم بذری، ۱۲ هزار تن خرید توافقی و همچنین ۲۶۴ تن خرید تضمینی گندم داشتیم که در مجموع بیش از ۲۸۸ تن گندم خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی ما امسال تولید ۶۷۰ هزار تن گندم در استان بود، ادامه داد: تا ۲۳ مرداد ماه کشاورزانی که گندم خود را تحویل سیلوها داده‌اند پول خود را دریافت کرده‌اند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ۳۰۰ هزار تن موجودی گندم در سیلوهای ملکی استان است، گفت: مشکلی از بابت کمبود گندم در استان نداریم و برای اختلاط گندم و بهبود کیفیت آن از خوزستان، کردستان و گلستان گندم وارد استان می‌شود.

ابوالحسن زاده با اشاره به اینکه قاچاق گندم نیز نداریم، گفت: گندم به این خاطر که فضای زیادی را اشغال می‌کند به خارج از کشور قاچاق نمی‌شود. جابه جایی بین استانی نیز با مجوز ادارات غله می‌تواند انجام شود.

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *