اهم اخبار

خوداتکایی ۹۰ درصدی در تولید گندم/ تولید ۱۲ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مجری طرح گندم با اشاره به خوداتکایی ۹۰ درصدی در تولید گندم در سال زراعی جاری گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در مجموع ۱۲ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۹ میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری شود.

اسماعیل اسفندیاری‌پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه برداشت گندم از هفته گذشته در سیستان و بلوچستان آغاز شده است، گفت: دستورالعمل خرید تضمینی گندم به همه استان‌ها ابلاغ شده است.

وی افزود: گندم معمولی با قیمت ۱۲۷۰٫۵ تومان و گندم دوروم با قیمت ۱۳۰۶٫۸ تومان با ۴ درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیر مفید از کشاورزان خریداری می‌شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در مجموع ۶ میلیون هکتار امسال به زیر کشت گندم رفته است، بیان داشت: با توجه به وضعیت اولیه رویش گندم که سبز و مطلوب است پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری در مجموع ۱۲ میلیون تن گندم تولید و ۹ میلیون تن آن به صورت تضمینی خریداری شود.

اسفندیاری گفت: خوداتکایی گندم در سال زراعی گذشته ۸۵ درصد بود اما پیش‌بینی می‌شود امسال به خوداتکایی ۹۰ درصدی در تولید گندم برسیم.

مجری طرح گندم بیان داشت: مسئولیت خرید تضمینی گندم بر عهده شرکت بازرگانی دولتی  است و این شرکت از شبکه تعاون روستایی برای ذخیره گندم  کمک می‌گیرد ضمن اینکه در استان‌ها هم کمیته هماهنگی خرید تضمینی گندم با ریاست استانداران تشکیل شده است.

اسفندیاری گفت: برداشت گندم از اواسط فروردین در بیشتر استان‌های جنوبی کشور مانند هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، جنوب استان فارس و خوزستان آغاز می‌شود و به مرور به سمت مناطق نوار ساحلی خزر ادامه می‌یابد.

 

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *