اهم اخبار

دبیر انجمن‌ صنایع‌ خوراک‌ دام و طیور‌ وعده داد: گذر از مرز انحصار و ۱۰ برابر کردن صادرات در ۳ سال

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print
[heading]دبیر انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به کاهش انحصارگرایی واردات خوراک، از ۱۰ برابر شدن توان صادرات در سه سال آینده خبر داد.[/heading]

پیمان ذوالفقاریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که به دلیل شرایط تحریمی در طول سال‌های گذشته انحصارگرایی در صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان ایجاد شده بود، گفت: در هر بازاری وارد‌کننده‌ای وجود دارد که از قدرت بیشتری برخوردار است، البته در یکی – دو سال اخیر انحصارگرایی کاسته شده و هم‌اکنون انحصار دوره تحریم وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که انحصار ناخواسته به وجود می‌آید، گفت: با توجه به پیشنهادات مختلف صادر‌کنندگان خارجی و هیات‌های اقتصادی، فضای تجاری بازتر می‌شود و از شرایط بهتری برخوردار خواهیم شد.

دبیر انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با بیان این‌که در حال حاضر سالانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن خوراک دام و طیور و آبزیان صادر می‌شود، اظهار کرد: اکنون به طور متوسط سالانه هفت میلیون تن خوراک دام، طیور و آبزیان تولید می‌شود که رو به افزایش است و می‌توانیم صادرات را بیشتر کنیم. با صادرات مجدد می‌توانیم به مراتب حجم صادرات را افزایش دهیم و در سه سال آینده به ۱۰ برابر رقم کنونی برسیم.

ذوالفقاریان با اشاره به ظرفیت‌های بسیار تولید‌کنندگان ایرانی گفت: در سال‌های گذشته، بازار‌های صادراتی را به سختی توانستیم حفظ کنیم که امیدواریم از شرایط بهتری برخوردار شویم.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *