اهم اخبار

دبیر انجمن شیرخشک نوزاد:شیرخشک نوزاد گران نشده است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

در حالی خبرهایی مبنی بر کمبود شیرخشک به دلیل صادرات آن به روسیه منتشر شده که دبیر انجمن تولید شیرخشک نوزاد و غذای کودک می‌گوید هیچ کمبودی در زمینه‌ شیرخشک وجود ندارد و قیمت آن نیز افزایش نیافته است و صادرات آن بسیار محدود و به کشورهایی مانند سوریه و افغانستان است.

هانی تحویل‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سالانه حدود ۱۲ هزار تن شیر خشک در کشور تولید می‌شود که تقریبا برابر با نیاز داخلی است و حجم بسیار محدودی از آن به کشورهای افغانستان و سوریه صادر می‌شود.

وی با بیان این‌که هیچ کمبودی در زمینه‌ شیرخشک نوزاد وجود ندارد، افزود: تولید شیر خشک نوزاد در ایران با تامین مواد اولیه آن از کشورهای بلژیک، سوئیس و فرانسه و تحت لیسانس این کشورها در چهار کارخانه داخلی تولید می‌شود که با توجه به این‌که صادرات آن بسیار محدود است در تامین نیاز داخلی هیچ مشکلی نداریم و مازاد بر نیاز داخلی، این محصول تولید می‌شود.

دبیر انجمن شیرخشک نوزاد و غذای کودک با اشاره به اینکه قیمت شیر خشک با توجه به نوع و کیفیت بسته‌ ۴۰۰ گرمی آن ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۲۲ هزار تومان است، ادامه داد: صادرات شیرخشک از ایران حتی در صورت صدور مجوز از سوی دولت امکان‌پذیر نیست، چرا که کشورهای بسیاری تولیدکننده و صادرکننده این محصول هستند و در ایران در حال حاضر به اندازه نیاز داخلی تولید می‌شود.

تحویل‌زاده با بیان این که قبل از برداشته شدن تحریم‌ها و برجام ایران به دلیل مشکلات بانکی با کمبود شیرخشک مواجه بود، گفت: هم‌اکنون با اجرایی شدن برجام و رفع مشکلات بانکی هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه برای تولید شیرخشک در ایران نداریم و کمبودی نیز وجود ندارد.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *