اهم اخبار

دبیر انجمن صنایع لبنی: قیمت ۱۴ محصول لبنی افزایش نیافته است

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه افزایش نرخ لبنیات ابلاغ نشده است گفت: قیمت فرآورده‌های لبنی افزایش نیافته و به قیمت قبل به فروش می‌رسد.

رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در واکنش به اعلام سقف قیمت ۱۴ محصول پرمصرف لبنی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و افزایش قیمت شیر خام و محصولات لبنی اظهار کرد:  مصوبه جدیدی درباره افزایش قیمت لبنیات به دست انجمن صنایع لبنی نرسیده است و محصولات لبنی بر اساس مصوبه قبلی دوم خرداد ماه سال جاری در بازار مصرف عرضه می شود.

نرخ شیر خام در بازار بیشتر از قیمت مصوب به فروش می رسد

وی در پاسخ به اینکه چرا سازمان حمایت اعلام کرده است که سقف قیمت محصولات لبنی را به این انجمن ابلاغ کرده است افزود: دامداران تقاضای افزایش قیمت شیر خام دارند و اعلام کرده اند فروش به قیمت ۲۳۹۰ تومان درب دامداری برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و خواهان نرخ جدید۲۷۵۰ شده اند.

 دبیر انجمن صنایع لبنی ایران ادامه داد: در شرایط فعلی نیز هر کیلوگرم شیرخام نیز به قیمت ۲۳۹۰ تومان معامله نمی‌شود و به قیمت ۲۷۰۰ و ۲۸۰۰ تومان به فروش می رسد؛ در نتیجه بحث افزایش قیمت رسمی شیر خام و به طبع آن لبنیات از اینجا شروع شد.

وی تصریح کرد: جلسه مشترکی با دامداران در این ارتباط برگزار شد و در نتیجه  توافق شد آنها قیمت پیشنهادی ۲۳۹۰ تومانی خود را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان ببرند تا بعد از بررسی و تایید به ستاد تنظیم بازار برده و ابلاغ شود. 

باکری اظهار داشت: در صورتی که کارگروه تنظیم بازار قیمت شیر خام را اصلاح کند بر اساس همان مبنا قیمت فرآوره های لبنی نیز توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اصلاح (افزایش) می شود.

 دبیر انجمن صنایع لبنی ایران تاکید کرد که تا به امروز ابلاغیه درباره تغییر قیمت محصولات لبنی به انجمن صنایع لبلنی نیامده است و این محصولات بر اساس قیمت های قبل به فروش می رسد. 

بنابراین گزارش ۱۴ محصول اصلی لبنیات شامل شیر کم چرب و پر چرب در اوزان و بسته بندی مختلف، پنیر ساده (UF) 

۴۰۰ گرمی، ماست ساده پرچرب و کم چرب و کره پاستوریزه در اوزان مختلف است.

سرویس خبری: صنعت غذا

آرش مجتهدی

نویسنده

آرش مجتهدی

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *