اهم اخبار

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری مطرح کرد:استفاده از کودهای زیستی کیفیت محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از راه‌های بهبود کیفیت محصولات کشاورزی مصرفی مردم، استفاده از کودهای زیستی است.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی در خصوص سالم‌سازی محصولات کشاورزی، بیان کرد: یکی از اولویت‌های ستاد توسعه زیست فناوری، کاهش مصرف کودهای شیمیایی در کشاورزی و کاهش مخاطرات استفاده از این سموم است.

وی افزود: تولید کودهای زیستی به فناوری‌هایی نیاز دارد که خوشبختانه این فناوری‌ها در حد اعلا و خوب در کشور وجود دارد؛ فقط باید بازار این محصولات در کشور شکل بگیرد.

به گفته قانعی، کودهای زیستی (کود بیولوژیک) به مواد حاصل‌خیزکننده‌ای گفته می‌شود که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم‌های سودمند خاک‌زی هستند.

وی همچنین تصریح کرد: کودهای زیستی، ریزاندامگان‌هایی (میکروارگانیسم‌هایی) هستند که قادرند عناصر غذایی خاک را در یک فرایند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامین‌ها و دیگر مواد معدنی کرده و به ریشه خاک برسانند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ادامه داد: مصرف کودهای زیستی کم‌هزینه‌تر هستند و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی‌آورند. کودهای زیستی مواد نگه‌دارنده میکروارگانیزم‌های سودمند خاک هستند.

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *