اهم اخبار

در ۱۰ ماه ابتدایی سال محقق شد؛ تامین ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تن کود

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با وجود اعمال تحریم‌ها، بیش از دو میلیون و ۲۵۰  هزارتن کود در ۱۰ ماه ابتدایی سال تامین شد.

«حمید رسولی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: ۸۵ درصد نیاز کودی کشور از تولید داخل تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون تمامی کود پتاس تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی خریداری می شود، گفت: ذخایر کودی کشور تامین است و مشکلی در این خصوص نداریم.

مدیرعامل شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی نیاز کودی کشور را طبق برآورد وزارت جهاد کشاورزی سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن برشمرد و گفت: این درحالیست که باید حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزارتن کود در این بخش به مصرف برسد.

رسولی یادآورشد: پارسال دو میلیون ۸۰۰ هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در بخش کشاورزی به مصرف رسیده بود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با توجه به افزایش جمعیت و متناسب با آن رشد تولیدات کشاورزی، ترکیب کودی کشور باید اصلاح شود که به این سمت گام برداشته ایم.

وی با تاکید براینکه ترکیب کودی کشور در فرایند استانداردسازی قرار گرفته است، افزود: در سال‌های گذشته شاهد مصرف ترکیب کودی نادرست در کشور بودیم؛ به طوری که کشاورزان به دلیل عدم آگاهی از کود پتاس چندان استفاده نمی کردند در حالیکه مصرف این کود در کاهش سرمازدگی و افزایش محصول تاثیرگذار است.

رسولی با بیان اینکه در سال‌های گذشته در حجم کود مصرفی کشور، استفاده از کودهای  پتاسه و ازته از رقم ناچیزی برخوردار بود، گفت: امسال مصرف کود پتاس در ۱۰ ماه به ۱۹۳ هزار تن رسید، در حالی که میزان مصرف این کود در سالهای ۹۰ و ۹۱ به ترتیب در حدود ۶۱ هزارتن و ۵۴ هزارتن بود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پیش بینی کرد میزان مصرف کود پتاس تا پایان سالجاری به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید که در بهبود ترکیب کودی موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: مصرف کودهای ازته نیز در بخش کشاورزی نقش موثری در کمیت و کیفیت محصول دارد به طوری که می‌تواند در افزایش پروتئین و گلتون گندم اثرگذار باشد.

سرویس خبری: کشاورزی

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *