اهم اخبار

رئیس اتاق بازرگانی استان:هماهنگی برای صادرات زعفران خراسان شمالی به چین و برزیل

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

سعید پورآبادی از انجام هماهنگی برای صادرات زعفران این استان به دو کشور چین و برزیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، به نقل از ایسنا؛ سعید پورآبادی با اشاره به درخواست یکی از فعالان حوزه زعفران در ارتباط با اینکه آمادگی صادرات ۳ تن زعفران را از فاروج دارد، اظهار کرد: برای پیدا کردن بازار این محصول پیگیری هایی از وزارت امور خارجه انجام شد.

وی گفت: با پیگیری های انجام شده از سوی مسئولان، مقرر شد تا آنالیز زعفران های اعلام شده از سوی شرکت مذکور به دو کشور چین و بزریل ارسال شود تا در صورت توافق با کشورهای مذکور، محموله صادر شود.

پورآبادی افزود: آنالیز زعفران ها به هر دو کشور ارسال شده و منتظر پاسخ هر دو کشور برای ارسال بار هستیم.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی سومین استان تولید کننده زعفران در کشور است، ادامه داد: یکی از مواردی که موجب می شود صادرات این محصول افزایش یابد، فرآوری زعفران است که سبب می شود تا ارزش افزوده آن افزایش یابد.

بر اساس این گزارش؛ خراسان شمالی و شهرستان فاروج سومین تولید کننده زعفران در کشور محسوب می شود؛ سطح زیر کشت مزارع زعفران در فاروج ۳ هزار هکتار است که حدود ۲۲ تن محصول از مزارع آن برداشت می شود.

البته طی امسال سازمان تعاون روستایی به منظور حمایت از زعفران کاران، اقدام به خرید توافقی زعفران کرد که در حال حاضر قرارداد خرید توافقی یک تن و ۱۵۰ کیلوگرم زعفران با زعفران کاران استان نهایی شده است.

در مجموع، ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شده که استان منتظر پاسخ نتایج آزمایشگاهی است. البته ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلوگرم از زعفران ها نیز بنا به درخواست خود کشاورزان به آنها برگردانده شده است.

سرویس خبری: صنعت غذا

منبع: ایسنا

سمن مجتهدی
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *