اهم اخبار

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران خبر داد: افت ۳۰ درصدی صادرات پسته / قیمت کشمش صادراتی ۱۰درصد کاهش یافت

بدون دیدگاه
image_pdfimage_print

[heading]رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران با اشاره به صادرات بیش از ۲ میلیارد دلار خشکبار از کشور حذف تحریم ها را گاه بلندی در راستای افزایش صادرات محصولات ایرانی عنوان کرد. [/heading]

 

محمدحسن شمس فرد-رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران- در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با حذف تحریم‌های ایران و تاثیر آن در صادرات محصولات کشاورز به ویژه خشکبار بیان داشت: در سال‌های تحریم صادرکنندگان خشکبار با دور زدن تحریم سعی در حفظ بازارهای صادراتی داشتند که تا حدودی هم موفق به این کار شدند.

وی افرود: با حذف تحریم‌ها باید به فکر دستیابی هرچه بیشتر به بازارهای صادراتی خشکبار بخصوص محصول پسته باشیم که در سال‌های تحریم جایگاه خود را از دست داده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار ایران با اشاره به سه محصول پسته، کشمش و خرما که بیشترین مشتری را در بازارهای صادراتی دارد تاکید کرد: صادرات پسته در سال گذشته ۳۰ درصد افت داشته است و قیمت کشمش صادراتی نیز نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۲ میلیارد دلاری خشکبار؛ حذف تحریم‌ها را گام بلندی در راستای افزایش صادرات محصولات ایرانی عنوان کرد و گفت: با کمک و حمایت از صادرکنندگان، کیفیت و مرغوبیت کالا‌ها افزایش خواهد یافت؛ همچنین با راهنمایی صادرکنندگان‌، این افراد در صادرات موفق خواهند بود.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبارایران در پایان تاکید کرد: جنس نامرغوب سبب از بین رفتن آبروی کشور در سایر کشور‌ها می‌‏شود و باید برای به دست آوردن بازارهای بیشتر، تولید باکیفیت را مد نظر قرار داد.

 

جهت عضویت در کانال اگروفودنیوز اینجا را کلیک کنید .

 

امیرسامان اسکندری
بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *