اهم اخبار

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در گفتگو با اگروفودنیوز مطرح کرد: لزوم حمایت دولت برای افزایش کیفیت و تولید زعفران

بدون دیدگاه

غلامرضا میری می‌گوید: با ورود رقبای بین المللی باید حمایت از کشاورز و فرآوری‌کنندگان زعفران ایرانی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: میزان صادرات زعفران در سال گذشته ۲۲۱ تن به ارزش دلاری ۲۰۷۷۸۶۲۸۱ بوده است و به ۵۵ کشور جهان صادر گردیده است.

میری عنوان کرد: اگر موانع صادراتی وجود نداشته باشد، مقدار صادرات به ۶۷ کشور جهان و به مرز ۵۰۰تن می‌رسد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: با توجه به ورود برخی کشورها به عرصه تولید زعفران از جمله آمریکا ، چین ، ایتالیا، ازبکستان، افقانستان و ترکیه باید حمایت‌های لازم از کشاورز و فرآوری کنندگان جهت افزایش کیفی محصول و تولید زعفران ارگانیک ایرانی صورت پذیرد.

وی بیان کرد: پرداخت تسهیلات با نرخ تک رقمی به تولیدکنندگان، فرآوری کنندگان و صادرکنندگان جهت حفظ و ثبات بازار با هدف جلوگیری از نوسانات شدید قیمت در طول سال می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روند افزایشی صادرات
زعفران داشته باشد.

میری با بیان این که اختیار لازم به صادرکننده برای فروش ارز حاصل از صادرات در بازار آزاد به جای واریز به سامانه نیما داده شود، افزود: با تحقق این امر دیگر شاهد خروج ماهانه ۱۰تن زعفران از کشور به صورت قاچاق نخواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه واریز ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما با توجه به اختلاف قابل توجه بین ارز نیمایی و آزاد سبب افزایش قیمت تمام شده برای صادرکنندگان گردیده و قاچاقچی نیز از این فرصت بدست آمده سواستفاده می نمایند و زعفرانی که به صورت قاچاق از کشور خارج نموده است را ۲۰درصد زیر قیمت به خریداران عرضه می نمایند.

غلامرضا میری در پایان تبلیغات در رسانه‌های بین المللی با هدف معرفی خواص دارویی زعفران را از راهکارهای افزایش سرانه مصرف و صادرات زعفران دانست و گفت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در کشورهای هدف صادراتی جهت بازاریابی و آشنایی با تجار و مصرف کنندگان زعفران نیز می‌تواند در افزایش صادرات موثر باشد.

سرویس خبری: صنعت غذا

بعدی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *